2012. febr. 29.

2012. február


Olvastam

Egy régóta várakozó sorozat...


Szívesen mondanám, hogy egy várva várt sorozat került át a várólistámról az olvasottak közé és elnyerte a tetszésem a könyvek minden sora, de akkor hazugság hagyná el az ajkam. 
Már magam sem tudom mióta "porosodott" a polcomon a sorozat első két kötete, de kedvet valahogy sosem kaptam. Az, hogy most mégis odanyúltam értük egy döntési "krízisnek" köszönhető. Egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy mit is olvassak és böktem egyet a polcomon. 
Nem voltak előzetes elképzeléseim és mégis teljesen megdöbbentett milyen történet és leginkább, milyen hangulat várt rám a könyvekben. A Veszélyes álmokig haboztam azt mondani a sorozatra, hogy nem tetszik, mert mindig akadt olyan szereplő, esemény, amely okozott kellemes élményeket, de valahogy sosem éreztem igazán szórakoztatónak. A Törékeny örökkévalóság azonban eldöntötte a kérdést, unalmas nyafogása, az egyre unszimpatikusabb szereplők miatt besoroltam a Tündérvilágot a nem tetszik kategóriába.


 Még egy kis fantasy...

Nem kérdés, hogy minden Cassandra Clare könyvet el szeretnék olvasni, így a Bukott angyalok városa (4,5), mint a A végzet ereklyéi sorozat negyedik kötete egy várva várt történet volt, mindannak ellenére, hogy nem zengtek ódákat róla. Be kell valljam az elején kicsit megszenvedtem a könyvvel én is. Pont az iskolakezdéskor igyekeztem átrágni magam rajta, de nehéz volt visszaszokni az utazgatásba, tanulásba és bizony, ha volt is időm, akkor is általában fáradtan bújtam a sorokat. Szegény könyv eleje pedig nem bővelkedik izgalmakban és bizony Simon nem tudta kiverni a fáradságot a szememből, pedig szívemnek nagyon is kedves szereplő. Viszont ettől függetlenül egy idő után ugyanúgy élveztem, mint a többi kötetet és igenis izgalmas történet kerekedett ki a végére. A könyvről írok, amint kedvem és időm engedi.
A Fallen (3,5) ugyanúgy a listámon volt, mint szinte az összes többi YA regény, ami már megjelent. Őszintén engem a borító nem csábított, de az angyalos történet előbbre helyezte a sorban, és mázli, hogy volt kitől kölcsönkérni (Köszönöm @Namida). Nem számítottam semmire, mégis kiábrándító volt, hogy a hangulatos és talán túl sokatmondó prológust rendkívül unalmas háromszáz oldal követett, hogy egy határozottan öt pontos befejezéssel zárjuk a lapokat. Összességében tehát gyenge kezdő kötet, ígéretes alapötlettel, a folytatás olvasása azonban biztos. A könyvről
Felnőtt vizeken...


Nalini Singh újabb regényéről, a Brozongásról (5) nem akarok sokat beszélni. Már nagyon vártam Judd-ot, sokat reméltem tőle és mindent meg is kaptam. Imádtam. Remek hangulat, remek fickó, remek Nalini írás. Hát igen... nagy rajongó vagyok, mit tehetnék. :)
A könyvről

A megjelenésre számítottam, mégsem vettem észre rögtön, hogy az Egy haláli szingli meséi (4) már a boltokba is került. Vágytam olvasni, a borítója rendkívül megfogott. Olvasva vesztettem néhány agysejtet és magam sem tudom, hogy ajánlanám-e mindenkinek, mivel nem hiszem, hogy Betsy mindenkivel kompatibilis lenne. Bár, aki kedveli Stephanie Plumot, annak nem nehéz Betsy hullámhosszaira is ráhangolni magát. Én viszont jókat nevettem a sorokon. Gyorsan olvasható, rendkívül humoros írás, egy jó hosszú sorozat első darabja.


A szerelem hálójában...


Julia Quinn Bridgerton család c. sorozata közben úgy döntöttem kedvencé fogadom az írónőt és minden megjelenő könyvét megveszem. A Mint a mennyben (4) pedig egy kicsit még kapcsolódik is a már említett családhoz, így nem pazaroltam gondolkodásra az időt, mentem és megvettem, majd gyorsan el is olvastam. Kellemes, ahogy minden Quinn könyv, bár a főszereplő páros nem került különösebben közel a szívemhez és most az írónőt sem tudom nagyon dicsérni. Szerintem rosszul osztotta fel az arányokat az egyes események és a kapott oldalszámok között és bizony úgy érzem elsiettük a végét.
A könyvről

Remek megérzésekkel indultam neki az újabb Sophie Kinsella könyvemnek és a kezdeti ijedelem után nem is kellett csalódnom. Nem számítottam ugyan Madeleine Wickham "sajátosságára", és mondhatni cseppet sem azt kaptam, amire számítottam, mégis panaszra nincs okom. Egy kellemes estére lefoglalt a Velem alszol? (4).



Az enyém lett




A fent látható könyvekhez nem kell sokat írni, hiszen recenziós példányok, így megszerzésüknek nincs nagy története.
Azonban nem csak kapok könyveket, hanem magam is vásárolok, persze szolidabb mennyiségben, és ebben a hónapban igencsak költségkímélően.


A Forró szerelem a Victoria kiadó új szerzőinek egyikétől, Carly Phillipstől már régóta kívánságlistás volt, lestem a megjelenést és szó szerint aznap már le is csaptam. Ehhez pedig hozzásegített még a tavalyról marad Alexandra könyvutalványok egyike. 
Hasonló sors jutott Julia Quinn új sorozatindító kötetének is, hiszen megjelenése utáni pillanatokban már a táskámban is lapult, szintén könyvutalvánnyal megsegítve a vásárlást. Bár bevallom utalvány nélkül is hamar lecsaptam volna a könyvre, mert a Gabo-s könyveknél azt vettem észre, hogy igen hamar eltűnnek a webshopok kínálatából és csak nagysokára kaphatók újra. 
Susan Elizabeth Phillips könyvinél mindig fáj a szívem kifizetni az árat, hiába tudom, hogy a történet mindenképpen megéri. Viszont mégiscsak keménykötésesek és akcióban rendkívül ritkán láthatók. De most az egyetem megfinanszírozta nekem a még hiányzó példányt és piti összegért megvásároltam a jegyzettámogatásomból.

Szerintem egész jó vagyok, a februári termésből, tehát a 8 könyvből 5-öt már sikeresen el is olvastam és szerencsére egyik sem okozott csalódást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...