2010. okt. 22.

L.K. Hamilton - A holdfény csábítása

Merry Gentry 3.

Hát, hát… ez már a harmadik Merry Gentry kötet, de még semmi javulást nem láttam a sorozatban. Szeretem, mert Hamilton mű, szeretem, mert egyedi és gazdag a világ, a karakterek remekelnek, de az előző két kötetben felmerült problémák nem kerültek orvoslásra. Egy kicsit megcifrázva, de még mindig jelen vannak.

A vér, a hús és a szex, mint ellenszolgáltatás a valamit valamiért elven, szerintem örökre a könyv sajátossága marad, így arra már nem is érdemes panaszkodni. Viszont az előző kötetbéli „tükör előtt ülve alkudozzunk” mókuskereket felváltja, az „adj egy csókot, érints meg és istent csinálok belőled” menet, amelyben a kötet során az események újra és újra ismétlik önmagukat idomulva a következő szereplőhöz és adományhoz.

A történések középpontjában az áll, hogy Merry élvezheti és egyben közvetítheti az Istennő ajándékait, amivel elkezdi visszaadni a faerienek a régen volt hatalmukat, amit kénytelen voltak egykor feláldozni. Egy üst pottyan Merry ölébe, pontosabban landol a paplan alá az ágyába, aminek mágiája sodorja szereplőinket váratlan események közepébe, mondhatni senkit sem hagy hidegen. Eközben a díszes társaság megérkezik az Unseelie udvarba, azonban előtte Merry megvívja harcát Kuraggal, a hisztis Maeve Reed-del, a sajtótájékoztató pedig már elve kudarcra van ítélve, a nagy harc azonban az udvarban várja őket. Miután a hercegnőnk átküzdi magát a meztelen pasik során, szembetalálja magát a vérengző királynővel, hogy alig visszakapott erejét összeszedve a harc tovább folytatódjon.

Igazából mondhatnám, hogy egy igazán mozgalmas kötetet vehettem a kezembe, de leginkább az jutott eszembe, hogy „már megint itt tartunk?”.
Merry cseppet sem lett szimpatikusabb, most kifejezetten többször szerettem volna jól megcibálni. És nem… nem azért mert nincsenek aggályai, ha szexszel alkudozik.
Merry alapjáraton egy demokratikusabb beállítottságú ember, hiszen mégis az emberek között nőtt fel. Még így a királyi trón várományosaként is sokszor kéri ki a testőrök véleményét, kérdőn nézz Doyle-ra, hogy most mit tegyen. Máskor viszont olyan határozottan és arrogánsan parancsol egy-egy testőrére, hogy mit kell megtennie, megengednie annak, miközben az illető jól láthatóan vonakodik megosztani testnedveit. Én Anita Blake-nél azt szoktam meg és szerettem, hogy Anita bármit megtett, hogy másokat megvédjen, minden magára vállalt helyettük, csak hogy nekik semmi olyan ne keljen tenniük, amitől félnek, amit nem szeretnének. Merry azonban itt mindenki teste és vére felett rendelkezve elvárta Fagytól, hogy ajánlja fel a vérét egy féltündének, csak azért, hogy alkut kössön. Nekem nincs bajom, hogy Merry ilyen könnyűvérű kis cédának érzi magát, hogy minden percben szexet vagy a vérét ígéri valakinek, de az ember csak a saját testét ajánlja fel, ne másét, főleg ha az erősen ellenzi. Aztán még Merry van felháborodva, hogy „ennyit” nem tud megtenni. Szerintem ő is túl sokszor és túl könnyelműen alkudozik, így egyáltalán nem sajnálom szegényke piciny hercegnőnket, miket meg nem kell tennie. Nagyon nem tetszik ez a hozzáállás.

A többi szereplő azonban most sem okoz csalódást, az állandó testőrök Galen, Fagy, Doyle, Ryhs és Nicca személyében kötelező elemként mindig terítékre kerülnek, most is megkapták a maguk epizódját, hiszen az istennő többükről is gondoskodott.
Ahogy elindulnak szereplőink az Unseelie udvarba, elkezd egyre bővülni a társaság, mondhatni rohamos léptekben. Barinthus vezette kíséret elég sok ismeretlen, de talán a későbbiekben fontos szereplőt vonultat fel. Kezdetekben még azt gondoltam, hogy Abloec, Amatheon, Onilwyn, Usna személye éppen elég lenne az új szereplőkből erre a kötetre, de elég gyorsan szembesültem azzal, hogy velük közel sincs vége a sornak. Még mondhatni felöltözve várta Merryt Repkény és Galagonya, a királynő parancsa egyértelmű… „dugni kell”, majd Adair és Brii már a ruhával sem vesződtek, akik minden ellenérzésük ellenére megkísérelték a parancs végrehajtását, de úgy igazán testközelbe nem kerültek. Ha már a dugás elmaradt, volt helyette véres mészárlás, tébolyult ölésvágy és isteni adományok. Misztrál is megmutatta magát, bár nagy szerepet nem kapott, ahogyan Kőris és Magyal sem, a két félig sidhe, félig goblin testvérpár, akik szintén alku tárgyát képezték, bár a végrehajtás még függőben.
Szereplőkből szerintem már a felsorolás elég sok, részletekben már nem mennék, főleg azért, mert nagyon keveset lehet megtudni róluk, a fejemben még jelen pillanatban is kusza, hogy most ki kicsoda. Ennyire azért ne halmozzuk már a jó pasikat.

Ami a könyv javára írható, hogy sosem felejtkezünk el a régi szereplőkről sem, mindig valami új erővel találjuk magunkat szembe. Szerintem nagyon jó kis mészárlós jelenetet rittyentett össze az írónő, és az udvar színe előtti erőfitogtatás, küzdelmek kifejezetten tetszettek. Tetszik az is, hogy egyre inkább újjáéled a faerie, csak ne egy köteten belül kapták volna ennyien vissza az erejüket. Maeve Reed karakterét én már rég kihagytam volna a könyvből, engem kifejezetten irritál az a nő a viselkedésével, hisztieivel. De hát olvasom azt ami van, ami összességében élvezetes és legtöbb szereplője szívemnek kedves, minden hibájuk ellenére.

4 pont


A sorozat további kötetei:
1. Árnyak csókja tovább
2. Az alkony ölelése tovább
4. Az éjfél simogatása tovább
5. Misztrál csókja tovább
6. Fagyos érintés tovább

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...