2010. aug. 26.

Kérdőív

Előre leszögezem, nem fogok tudni csak egy kedvencet mondani.
Érdekes, én ezt már tavaly októberben kitöltöttem egyszer, de azért most is kitöltöm (miért ne) és azért egy-két dolog változott, bővült. Azért jó összevetni a két listát.
Régi

Kedvenc


… író?
L.K. Hamilton
J.R. Ward
Kresley Cole
Susan Elizabeth Phillips
Jennifer Crusie
Karen Rose

… szereplő?
Richard és Jason (Anita Blake)
Zsadist, Rhev, Vishous, Butch, John (FTT)
Vin (Kapzsiság)
Reyes (Alvilág urai)
Morelli (Szingli fejvadász)
Sam (Shiver)
James Malory (Malory család)
Mr. Darcy (Büszkeség és balítélet)
Anita Blake
Bella és Xhex (FTT)

… jelenet?
Anita Blake-ből tudnék nagyon sokat mondani, azokat időnként újra is olvasom. Ilyen pl. mikor a Sápad Holdban Jason és Anita tettetik, hogy részegek és jön a "kellemest a hasznossal beszélgetés" vagy A harlekinben, Richard és Anita... "Fáj?". Na meg Anita és Jason első együttléte és utána a "baráti beszélgetés". Vagy Anita-JC-Richard édes hármashoz készülődnek. Na jó látszik, hogy az AB a kedvenc sorozatom.

… téma?
Fantasy... minél mesésebb annál jobb
Krimi... minél inkább pszichopatább, gyilkolászós annál jobb
Történelmi romantika... imádom a nagy harcos vezéreket lóháton
Kalózos romantika
Könnyed, laza limonádé, ami inkább legyen mentes az élet elgondolkodtató problémáitól

… kiadó?
Feltehetném a kérdés mi alapján mondjak kedvencet.
Ha azt nézzük melyik kiadótól van a legtöbb könyvem, akkor azt mondom, az Ulpius-ház.
Mivel leginkább friss könyveket veszek, így ők most nagy előnnyel vezetnek a krimi és fantasy könyveik alapján. Viszont nem is egy kifogásom lenne a kiadóval szemben. Szóval tudnám őket szapulni is.
Tehát ha a megbízhatóság alapján kellene kedvencet választani, akkor Kelly és Agave lenne az. Viszont tőlük kevesebb könyvet olvasok.

… könyvborító?
Anita Blake kötetek, főleg A harkekin.
Kresley Cole könyveinek borítói.

… könyváruház?
Libriben az 1+1 akciókat szeretem, bár mostanság ritkán találok ott nekem való könyveket.
Bookline régen nagy kedvenc volt, de mostanság már onnan is kevesebbet rendelek.
Könyvesboltba ritkán járok, szó szerint fizikai fájdalmat érzek, ha látom azt a sok könyvet, amit szívem szerint megvennék. Beleolvasni ritkán szoktam a könyvekbe, mert legtöbbször olyan könyvet veszek, amit már olvastam és tudom, hogy kell, vagy kedvenc sorozat újabb kötete.

Hogyan rendezitek a könyveiteket?
A polcon? Hát elsősorban kiadók szerint van azon belül vannak sorban a sorozatok és utána az önálló könyvek. Próbálom borító színének alapján is harmonizálni őket. De nagyjából el vannak különítve a témák szerint is.

Van róla nyilvántartás? Ha van, milyen?
Moly az már alap, de van sok sok world/exel doksim is. Főleg a sorozatokról, amiket olvasok.

Kinek a bőrébe szeretnétek belebújni egy történet erejéig?
Anita Blake bőrébe szívesen bújnék, mert vagány csaj, bátor és mégis ő is tud sírni. (Szeretem a csaj stílusát, na) Igaz nem szeretném, ha állandóan ki akarnának nyírni, de a pasikat elfogadnám.
Bella pedig Zsadist miatt lennék (mindamellett, hogy külsőre biztos nem jönne be nekem Zsadist). Meg amúgy is Bella is egy erős nő.

Melyik az az esemény (természetes könyvbeli), amit szívesen átélnétek igazából is?
Jó lenne mondjuk Ian Maitland-dal lovagolni, miközben átölel. (A titok)
Szívesen kipróbálnám, mondjuk James Malory-val, vagy Drew Andersonnal a kalózos hajókázást. (Malory család 3,8)

Van ötlet, hogy különböző könyvek szereplőit hogyan lehetne párosítani?
Őszintén... én nem akarok könyvek szereplőit keverni. Úgy jók, ahogy meg lettek írva.

Lakatlan szigetre egyetlen író könyveit vihetnétek magatokkal. Ki lenne az?
Már nem kell gondolkoznom, hiába van sok kedvencem, akkor is a Megsebzett szeretőt vinném magammal, még akkor is, ha Bella és Zsadist története már a 2. kötetben elkezdődik.

Tudom, hogy mindenki olvas mindenhol, de mi a legideálisabb körülmény, ahogyan igazán szerettek olvasni?
Anyukámék szobájában, vagy a nappaliban szeretek leginkább a fotelben, az ablak előtt, vékony takaróba bugyolálva (télen is és nyáron is).

Mi volt az a könyv, ami témájában nagyon távol állt tőletek, mégis elolvastátok? Kellemes vagy kellemetlen szájízzel tettétek le?
Egy gésa emlékiratai. Nekem az egy "nehéz" könyv volt, főleg a témája és a kultúra miatt. Sose voltam a Távol-Kelet rajongója és őszintén nem is leszek az. Mégis azt mondhatom, hogy pozitívan tettem le a könyvet, bár azért újra talán nem kezdenék neki.
Aztán ott van még a Bad Girl sorozat. Elolvastam 7 kötetet és még mindig meglep, hogy nem idegesít. Pedig azt vártam volna tőle. Gazdag, népszerű picsák élete és mégis elszórakoztat. Szerintem ennek távol kellene állnia tőlem és mégis olvasom.

Össze szoktátok számolni, hogy évente átlagosan mennyit költötök könyvekre? (nem ajándék, nem könyvtári, nem kölcsön, hanem amiért konkrétan fizettetek.)
Van egy szép exel táblám, külön oszlopokban, amit én költöttem, ami ajándékokkal együtt van, és hogy mennyi lenne az összes összege. Szóval igen, én egy listázó, mindent számontartó emberke vagyok és szeretem pontosan tudni a dolgokat. Mivel csak nemrég óta vagyok lelkes vásárló is, ezért úgy érzem egész jó arányban költök könyvekre.

Melyik az a réges régen olvasott könyv, amire még most, sok év után is emlékeztek?
Talán a Jane Eyre az. Nem hittem volna, hogy meg fog fogni magának. Hazajöttem a suliból és hát mondom ezt el kellene már olvasni, a hétvégén úgy is vissza kell adnom a gazdájának. Leültem elkezdtem és imádtam.

Honnan kaptok ötletet a könyvekhez leginkább?
Leginkább a molyon találom szembe magam sok könyvvel, néhány pedig a barátaim révén. A könyves blogok szintén forrás.

Mióta blogoltok, és blogot olvastok, változott az ízlésetek könyvek terén? Ha igen, mennyiben?
Oh de még mennyire, hogy változott. Az elején azt gondoltam én olyan Jane Austen-os, ártatlan romantikus olvasó vagyok. Aztán most már ott tartok, hogy szinte nem is tudok végigolvasni egy ilyen könyvet. Mert azért a romantikus könyvek nem ennyire ártatlanok.
A gyilkolászást, az erotikát és fantasy világot szeretem, akcióval, akár jó sok vérrel. Na persze azért akad mellette könnyedebb téma.
És azt is tudom, hogy a komolyabb témák, igazi irodalmi értékű könyvek nem kötnek le.

Udvariatlanság vendégségben is olvasni?
Szerintem igen, annyi ideig kibírja az ember. Különben se vinnék vendégségbe könyvet, ha csak nem rokonokhoz mennénk több napra.

Melyik könyvet filmesítenétek meg, és kik játszanák a főbb szerepeket?
Na ezen nem szoktam elgondolkodni, mert mindig úgy érzem, hogy olvasás után már a film csak gyenge utánzat lenne.

A szereplőkhöz szoktátok élő személyek arcát párosítani?
Ritkán. AB-hez vannak elképzelt szereplőim képekben, de mikor olvasom mégse úgy képzelem magam elé őket. Zsadistról is van egy kedvenc képem, amit hozzá párosítok, de a fejemben akkor is más él.
Talán Lucient képzelem úgy el, ahogy a postomban lévő képen van. A Twilightban Edward és Jacob karaktere viszont már csakis Rob és Taylor a fejemben. Pedig a könyvet előbb olvastam.

Melyik könyvet írnátok át?
Hát őszintén engem kicsit zavart az Twilight végén ez a 18 évesen házasság és gyerek. Talán azt kivenném és mást írnék helyette.
Aztán én nagy nyilvános kihirdetést csináltam volna Pitonnak a HP végén, hogy mindenki megtudja, hogy az ő oldalukon állt.

Mennyire befolyásol benneteket mások negatív kritikája?
Nem befolyásol. Sőt néha a már nagyon szélsőséges, lehúzó kritika miatt csak azért is szeretném elolvasni. Anita Blake-ről elég durva kritikákat olvastam, és a legtöbbjük akkor csak fikázta és hát miután elolvastam, elsőszámú kedvenc lett számomra a sorozat.
De ott van pl. Jodi Picoult könyvei vagy az Időutazó feleség.... csak jót hallok róla és valahogy még is nehezen veszem rá magam, mindig csak halogatom, hogy majd egyszer.

1 megjegyzés:

  1. Kiadókkal én is így vagyok. Legtöbb könyvet az Ulpiustól, Gabotól és a General presstól veszem. Emiatt őket írtam kedvencnek. De ha szimpátia alapján kéne akkor a Kellyt választanám, velük a Twitteren és a Facebookon is jól ellehet beszélgetni. Akkor sem sértődtek meg amikor egy másik kiadó könyvének a címét írtam azon kérdésükre, hogy melyik volt számomra a legjobb könyv a nyáron olvasottak közül.

    "komolyabb témák, igazi irodalmi értékű könyvek nem kötnek le."

    Engem sem.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...