2009. okt. 30.

Kérdez - felek

Szoktam olvasgatni mások blogjait, és hát "loptam" egy jó kis ötletet. Könyvekkel kapcsolatos kérdez-felek. Ebben az esetben én kérdezek és én is válaszolok.


Kedvenc...

... író
J. R. Ward,
Laurell K. Hamilton,
Jane Austen,
Kresley Cole,
Jennifer Crusie,
Julie Garwood

... férfi szereplő?
Hát sorolhatnám napestig, de azért egy párat mondok. De ők tényleg nagy kedvencek.
Richard Zeeman (Anita Blake)
Zsadist (FTT)
Joe Morelli (A szingli fejvadász)
Balthazar (Evernight)
Mr. Darcy (Büszkeség és balítélet)
Laclain (Vámpíéhség)

... női szereplő?
Anita Blake
Gillia (Váltságdíj)

... jelenet?
Na ezen még töröm a fejem.

... téma?
Humor, urban-fantasy, romantikus, misztikus. A történelmi is jöhet végül is.

... kiadó?
Ulpius-ház

... könyvborító?
Anita Blake - A Harlekin

... könyváruház?
Ritkán járok igazi könyvesboltba, de akkor a Libri és az Alexandra. Webshop pedig a Bookline.

Hogyan rendezem a könyveket?
Rátaláltam a moly.hu-ra. Isteni egy oldal, minden problémát megold. Polcok, kedvencek, várólista...

Kinek a bőrébe szeretnétek belebújni egy történet erejéig?
A Megsebzett szeretőből mindenféleképpen szívesen lennék Bella, igaz az elrablásom kihagynám, de ha enyém lehetne Zsadist, mindenért kárpótolna.
Ha én lennél Anita Blake, hát.... most gondoljatok bele ott lenne Richard, Micah, Jean-Claude, egyszer-egyszer Jason.


Melyik az az esemény (természetes könyvbeli), amit szívesen átélnétek igazából is?
Biztos van sok ilyen jelenet. Most például ez jutott eszembe. Jennifer Crusie Fogadj rám! c. könyvében alapból az tetszik, hogy véletlen (fogadásból) összefut a neki való pasival Min és ha akarna se tud szabadulni tőle. És azért ha elengedi magát kellemesen eltölti vele az időt. Mindig Emilióhoz mennek enni, Cal fánkkal tömi Mint és imádja a cipőit.
Szóval tetszene, ha a sors egy hasonló pasit sodorna elém, és nem menekülhetnék előle.

Lakatlan szigetre egyetlen író könyveit vihetnétek magatokkal. Ki lenne az?
Nagy dilemma már régóta, hogy Anita Blake vagy Fekete Tőr Testvériség. Anita Blake egybe jó, a sok szereplőt fokozatosan megismerni, imádni. Ott nehéz egy kedvencet kiemelni. Az FTT pedig könnyebben tudok, csak egyet mondani. És azért más a két sorozat, nagyon is.

De ha egy könyvet vihetnék, tuti a Megsebzett szerető lenne az. Szóval J. R. Ward.

Mi volt az a könyv, ami témájában nagyon távol állt tőletek, mégis elolvastátok?
Hát szerintem az az Egy gésa emlékiratai volt. Kíváncsi voltam rá, annak ellenére, hogy nem lelkesedem a japán kultúráért.

Kellemes vagy kellemetlen szájízzel tettétek le?
Inkább kellemesnek mondanám. Emésztgetnem kellett, lassan haladni, de egyszeri olvasásra jó volt.
Rossz könyvet még nem olvastam. (Na jó a kötelezők közül volt, de azt muszáj volt.)

Össze szoktátok számolni, hogy évente átlagosan mennyit költötök könyvekre? (nem ajándék, nem könyvtári, nem kölcsön, hanem amiért konkrétan fizettetek.)
Egyszer azt összeszámoltam, hogy mennyi lenne az összes addigi könyvem összértéke. De hogy mennyit költöttem azt nem kifejezetten. Nagyjából meg tudnám mondani mit kaptam ajándékba, mit vettem akciósan. Az Anita Blake kötetekről viszont vezetek listát, mert az eddig meglévők köteteimhez nagyon jó áron jutottam hozzá.

Honnan kaptok ötletet a könyvekhez leginkább?
1. Már megint a moly.hu. Ott lehet válogatni, segítenek az értékelések.
2. Van egy igen olvasott kedves barátném. Az ő véleményében abszolút megbízom.
3. Mostanság ontják a kiadók a jobbnál jobb hasonló témában írott, főleg vámpíros fantasy köteteket. Azokat már megjelenés előtt ismerem, barátkozom velük, lelkileg készülök az olvasásukra.

A szereplőkhöz szoktátok élő személyek arcát párosítani?
Ha egy olyan könyvet olvasok, amit előzőleg már láttam filmben, elkerülhetetlen, hogy ne a színész éljen a fejemben.
De a legtöbb könyvhősöket nem nagyon szoktam élő személlyel azonosítani.
Ez alól kivétel a Fekete Tőr Testvériség sorozat. Ott Rhage és Vishous alakját nagyon is élő személyhez párosítom.

Melyik könyvet írnátok át?
Magát a könyvet nem írnám át, csak egy aprócska kis mozzanatot.
Mint tudjuk, hogy a HP 7. kötetében Piton meghal. Előtte átadja emlékeit Harrynek, így sok igazságra fény derül. Például, hogy Harryéknek igen sokat segített Piton, és tényleg nem kedvelte Harry-t, de erre is meg volt az oka. Igaz, hogy Harry most már elmondhatja mindenkinek, amit megtudott, de mégse volt semmi nyilvános, nagy bejelentés.
Nekem szívfájdalmam volt, hogy halála előtt nem derült fény az igazságra, nem mondhatta el mindenki előtt a tetteit, hogy benne igenis lehetett bízni, ő a jó oldalon állt. Imádtam Piton, és ezt nehezen bocsátom meg Rowlingnak.

Mennyire befolyásol benneteket mások negatív kritikája?
Szeretek a magam kárán tanulni, így ugyan meghallgatom/elolvasom a rossz kritikát, de ritkán befolyásol igazán. Maximum későbbre halasztom az olvasást.
De több olyan könyv volt már, amire azt mondták nagyon unalmas, rossz és mégis nekem igenis tetszett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...