2010. aug. 4.

10+1 könyv

Gondolom itt mindenki a saját kedvenc, vagy meghatározó könyveit sorolja fel. Na mivel én ritkábban (lényegében soha) olvasok igazi irodalmi értékkel bíró, tanulságos könyveket, a listám inkább a könnyedebb szórakoztató kategóriából válogat. De hát ez vagyok én.

1. Laurell K. Hamilton – A harlekin (Anita Blake, a vámpírvadász 14.)
Nem szép dolog egy sorozat 14. kötetével kezdeni, de szívemhez ez a kötet nagyon közel áll. Persze a Telihold kávézó, vagy a Leláncolt Nárcisszusz is közel áll, de valahogy a sorozatot olvasva, itt éreztem egy kis változást. Ez a sorozat sok ellentmondással bír a rajongók között. Sokat elfordultak tőle, csak pocskondériázzák. Alázzák. Én úgy gondolom örök rajongó vagyok, így nem hagyhattam ki a listáról. Természetesen kezdje mindenki a Bűnös vágyakkal. Olvasás közben pedig megszereted a szereplőket, Anita stílusát és lehet te is rajongó leszel.

2. J.R. Ward – Megsebzett szerető (Fekete Tőr Testvériség 3.)
Ha megkérdeznék, hogy mit vinnék magammal egy lakatlan szigetre és csak egy könyvet lehetne mondani, akkor ez vinném. Nem mondom, hogy már ezerszer olvastam a könyvet, de vagy ezerszer forgattam és ezerszer olvastam a kedvenc jeleneteimet. Megnyugtat és felvidít, ha olvashatom. Zsadist és Bella története megfogott. Zsadist jelleme elég antiszociális, rideg, hűvös, agresszív és Bellával mégis olyan gyengéden bánik. Annyira szeretném én is megvigasztalni.

3. Kresley Cole – Vámpírvér (Halhatatlanok alkonyat után 4.)
Megint egy sorozat. Számomra egy különleges sorozat. Eddig 4 kötet jelent meg és nincs kifejezett kedvenc könyvem vagy kedvenc szereplőm. Az egészet szeretem, úgy ahogy van. Bármikor bármelyik könyvet fel lehet lapozni, hogy szórakoztasson. Nincsenek unalmas oldalak, vagy szereplők. Egyetlen egy sem. Nekem ők annyira mesések, varázslatosak. A sokféle lény, a remek humor, a szexi jelenetek. Számomra minden szempontból tökéletesek.
Talán azért választottam ezt a könyvet, mert még friss az élmény és Conrad meg a szellemes story kellemes meglepetés volt.

4. Susan Elizabeth Phillips – Csak Te Kellesz! (Chicago Start széria 1.)
Első SEP könyvem és, azóta az írónő a kedvenceim közé tartozik. Kellően mai volt, kellően amerikai, könnyed, szexi és vicces. Dan Calebow számomra egy igazi FÉRFI. Ebből a sorozatból tudnék még másik kedvencet is választani, szóval ez is egy nehéz döntés volt, de úgy gondolom, akinek tetszik az első kötet, az folytatni fogja és még további élvezeteket talál.

5. Jennifer Cruise – Isten hozott Kísértésben
Megint nehéz döntés. Isten hozott Kísértésben vs. Fogadj rám. Csak azért ez győzött, mert van egy kisvárosi hangulata és Phin egy remek pasi és szerető. (Nem mintha Cal nem lenne az.) Valahogy a Demsey család bármilyen őrült is, de nagyon szerethető.

6. Julie Garwood – Váltságdíj (Highlands' Lairds 2.)
Azért gondolkoznom kellett, hogy a Váltságdíj vagy A titok legyen e. A titok volt az első Garwood könyvem és az első középkori történetem. Beleszerettem a skót Felföldbe, a skót harcosokba. A Váltságdíjért megküzdöttem, hogy végre a polcomon láthassam és imádom.

7. Karen Rose – Halj meg értem! (Daniel Vartanion series 1.)
Első igazi gyilkolászós krimim. Nagyon tetszett a gyilkolási mód, az előre kiásott 4x4-es sírmátrix. A szereplőket megkedveltem, sőt kifejezetten a kedvencem lett a gyilkos is. Ami nálam sokat számít az a nyomozás menete, az információk megszerzése. Ezek Karen Rose-nál a legjobbak számomra. Végig izgalmas, pörgős és ez csak folytatódik a további kötetekben.

8. Karin Slaughter – Sebek (The Grant County series 2.)
Talán ez első igazi megrendítő, komoly témákat boncolgató könyvem. Már az első oldalaknál éreztem, hogy ez durva lesz és nem a hagyományos vég talán még nagyobbat dobott rajta.

9. Cassandra Clare – Csontváros (A végzet ereklyéi 1.)
Egy igazi ifjúsági fantasy sorozat első kötete. Izgalmas és varázslatos világot teremt. Talán az fog meg benne leginkább, hogy mennyire valósnak látom magam előtt a kitalált világot, mennyire komplex és szerethető.

10. Jane Austen – Büszkeség és balítélet
Első önállóan magam kedvére olvasott könyvek egyike, első Jane Asuten és eddig az egyetlen amit mindig szívesen olvasok újra. A 2005 film megnézése után döntöttem el, hogy nekem ezt olvasnom kell és azóta is egyik kedvenc könyvem.

+1 Anne McCaffrey – Sárkányröpte (Pern sárkánylovasai 1.)
Keverve a fantasy és a középkori életstílus egy idegen bolygón. Pern világa nagyszerű. A sárkányok gyönyörűek és szerethetők. Annyira irigylem a sárkánylovasokat, hogy ilyen szoros mentális és érzelmi kötelék alakul ki közöttük a sárkányokkal. (Még nem olvastam a sorozat összes kötetét, szóval ezért választottam az első kötetet.)

Ahogy látom elég sok sorozat egyes köteteit felsoroltam, ami talán nem volt túl jó ötlet, de önálló könyveket, kevesebbet olvasok és most ezek állnak a szívemhez a legközelebb. Több közülük az egyes írókkal, műfajokkal való első találkozásom. Úgy gondolom az „első” sokszor meghatározó élmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...