2013. júl. 26.

Kristan Higgins - Minden vágyad

Kristan Higgins a Victoria kiadó legújabb szerzője. Neve, mivel nem gyakran garázdálkodom külföldi oldalakon, teljesen ismeretlenül csengett a fülemben, így minden érdeklődésem ellenére tartottam a kissé elfuserált borító alatt található történettől. Szerettem volna látni az első véleményeket a "bátor" olvasóktól, de a megjelenést követő hónapokban sem gazdagodott a számuk. Ennyire elsiklottak tán a könyv léte felett? Mert bizony olyan érzésem van, mintha senki sem olvasná, pedig kellene. Igaz, hogy én is csak akció keretén belül voltam olyan merész, hogy saját példányra tegyek szert, de cseppet sem bántam meg a vásárlást. Sokkalta szórakoztatóbb élmény volt, mint számítottam.

Callie Grey az a típusú nő, aki igyekszik az élet pozitív oldalát meglátni, alapvetően vidám, nyitott személyiség, szeretetre éhes, barátságos. Remek PR munkatárs és az elfuserált családi példa ellenére is roppantmód romantikus lélek.  Reménytelenül szerelmes abba a férfiba, akitől élete első csókját kapta, aki már évek óta a főnöke. Öt hetes "kapcsolatuk" csúfos vége után is nehezen mond búcsút neki, de harmincadik születésnapján betelik a pohár. Bánatát épp egy okmányiroda kellős közepén történő telefonbeszélgetés közben adja ki, így a sorban állók akaratukon kívül is értesülnek a lányt ért csalódásról, akad aki támogatja, de egy morgó férfi nemtetszésének ad hangot, mégis elég úriember ahhoz, hogy zsebkendőt nyújtson a megviselt lelkű hölgynek. Az elsőt... hiszen kiderül, hogy az orosz bérgyilkos kinézetű jéghegy, nem más, mint az új, szingli állatorvos, Ian McFarland. Még néhány kínos, nem mellesleg mókás szituáció kell, hogy a két ember barátságosabb és még barátságosabb viszonyba bonyolódjon. Első látásra talán úgy tűnik, hogy Iannél csak barátságosabb állatorvosokkal lehet találkozni, de amint a kimért pasas kezd megnyílni, belophatja magát az olvasó szívébe. Meggyötörte kissé az élet, így érhető, hogy óvatos a nőkkel, de Callie varázsával szemben esélye sincs. 

Humorban alapvetően nincs hiány a történetben, szinte minden szereplője hozzátesz valamit az olvasó jókedvéhez, főleg a Grey família.

- Ez a család nem normális (...) Cseszettül bolondok vagyunk."

Roppant helytálló megállapítás. Képzeljünk el egy temetkezési vállalkozást működtető anyát, egy csalfa apát, aki húsz év után akarja visszahódítani volt nejét, próbatétele egy három állomásból álló szajhajárat. Nem magyaráznám, de higgyétek el, nem volt semmi. Van egy férfigyűlölő nővér, akinek már igazán hiányzott egy jó kefélés, két örökbe fogadott unokahúg, egy semmitevő, ám vonzó öcs és egy féllábú nagyapa. Nem semmi az öregfiú.
"- Callie, hála az égnek, hogy itt vagy, mert ez a nyomorult láb nem illeszkedik, és vesszek meg, ha... Te ki vagy?
A morgós nagyapám a műlábát lóbálva beszökdécselt a nagyszobába. 
- Noah, az úr Ian McFarland - mondtam. - Ian, bemutatom a nagyapámat, a legendás hajóépítőt, Noah Greyt.
- Megtisztel, utam.
- Mi ebben a megtisztelő? - köpött ki Noah. - És mit keresel itt az unokámmal? Le is fekszel vele?
- Istenem, Noah, viselkedj - szóltam rá a nagyapámra.
- Nem, uram - mondta Ian. 
- Azt hiszed, bedőlök a jó modorodnak, fiatalúr?
- Nem, uram. - Ian mosolygó tekintettel rám nézett.
- Ian az új állatorvos - magyaráztam. Segítek neki és most add ide azt a lábat. Hol a köpeny? - kérdeztem, a protézist rögzítő szilikonharisnyára utalva. 
- Vesszek meg, ha tudom - dünnyögte az öreg. - Tudtam, hogy elfelejtettem valamit.
- Sokkal kényelmesebb, ha felhúzod rá a köpenyt.
- Honnan tudod? Talán levágtad a lábad, hogy kipróbáld?
- Nem, de ha így folytatod, a másikat is lenyesem. Ian, gyere fel, különben a nagyapám elevenen felfal."
Ez a habókos, kissé eszement család Jennifer Crusie szereplőit juttatta eszembe és hasonlóképp jókat vidultam rajtuk.

Ez egy aranyos, vidám, szeretetteli könnyed romantikus történetecske, sok-sok csacsogással, képtelen párbeszédekkel, abszurd pulykatámadással, némi szerelmi intrikával és sok mosollyal, kacagással. A kiadó azonban fordíthatott volna több figyelmet a gépelési hibák elkerülésére, mivel rengeteg van belőlük.


~ ¤  ~ ¤  ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤  ~ ¤  ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~

Sorozatinfó:
Nem sorozat, de már 5 további Kristin Higgins könyv jogait vásárolta meg a Victoria kiadó, aki őszre-télre ígért némi fellendülést a megjelenések terén. Talán lesz köztük tőle is könyv. Én mindenesetre egy könyvét sem akarom kihagyni. 
Kiadó: Victoria, 2013
Terjedelem:  384
Ár: 2899 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...