2011. szept. 30.

Katherine Center - Szépségtapasz


Lanie Coates egy nap rádöbben, hogy nem ilyen életre vágyott. Hiába van három fia, akiket imád, hiába büszke a férjére, akiből egyszer talán híres zeneszerző lesz, hiába valósult meg számára az „amerikai álom", mégsem boldog. Kétségbeesetten próbál visszaemlékezni fiatalkori álmaira, de minden energiáját lekötik a gyerekek, és képtelen kiszabadulni a hétköznapok taposómalmából. Végül egy szerencsétlen találkozás egy régi iskolatárssal megadja neki a lökést, amely ahhoz kell, hogy megváltoztassa az életét.

Lanie nekiáll, hogy kihalássza a pelenkás doboz aljáról azt a ragyogó embert, aki azelőtt volt, mielőtt az anyaság minden mást kiszorított az életéből. Sportolni kezd, visszatalál régi hobbijához, megpróbál új életet lehelni szexuális életébe, és legfőképpen azért küzd, hogy elhitesse önmagával: még mindig szép – bár ez utóbbi sokkal nehezebb feladatnak bizonyul, mint gondolta. Az idő múlásával egyre elkeseredettebben vágyik arra, hogy újra régi önmaga legyen – ám ezt egyáltalán nem olyan könnyű elérnie, főleg miután rádöbben, hogy a nagy átalakulással a házasságát is veszélybe sodorja…

Olvasás közben is felmerült bennem a kérdés, hogy ugyan miért éreztem késztetést 22 éves létemre, férjjelölt és gyerek nélkül, elolvasni ezt a könyvet. A családalapítás nem túl gyakori gondolat a fejemben, csak egy távoli jövőbeli kép, ami akkor fog bekövetkezni, ha már lelkiekben is felnőttnek érzem magam, nem csak a korom tesz azzá.
Ez a könyv azonban egy háromgyerekes családanya problémáit, életét, és újjáéledését meséli el. Szóval újfent kérdezem, miért is olvastam el, amikor jelen pillanatban ez engem többnyire hidegen hagy, nem tudom átérezni és talán még bele se akarok gondolni, hogy mi lehet velem jó 10 év múlva.
Hát a válasz igazából nagyon egyszerű. Könyvmoly vagyok, rossz szokásokkal, kóros függőséggel. Ott „árválkodott” az újdonságok között a könyvtárunkban, és valamiért kiabált, hogy hozzam már haza. Majd jöttek a blogos olvasgatások és még nagyobb kedvet kaptam hozzá, a suliban pedig a nem túl rövid, de igazán hosszúnak sem mondható szünetek tökéletes alkalmat biztosítottak nekem, hogy hipp-hopp átrágjam magam rajta.

Azt kell mondanom, hogy a szereplők igen szimpatikusak. Bár a központi szerepet a hősnőnk kapja, én mégis jobban szerettem a többieket. Peter szimpatikus volt, Nelsonról az első pillanatban azt hittem, hogy egy fura alak lesz, de néha már megsajnáltam. Josh és Nora sztoriját szívesen olvastam volna egy kis mellékszálként bővebben.

Szórakoztató élményt számomra a kínos jelenetekből adódó, akár öniróniával tarkított részek adtak, ahol igenis tudtam hangosan kacagni, esetleg vihogni. Azonban a könyv történetét tekintve nem tudtam átérezni. Úgy gondolom, hogy a gyerekes anyukák, a feleségek jobban magukénak tudják érezni a könyvet, bólogatnak, emlékeznek, hogy akár hasonlók velük is megtörténtek. Én pedig kaptam egy cseppnyi ízelítőt, hogy mi is várhat rám majd a jövőben, hiszen el tudtam képzelni, hogy nem feltétlenül sokban különbözik Lanie élete egy valós anyukáétól, akinek három gyerek szakad a nyakába, a férje bár remek apa, de mégis kevesebb időt tölt a gyerekekkel, mint az anyuka, a házas élet sivárságáról már nem is beszélve.
Viszont a szomorú valóságot tarkította a romantikus visszaemlékezés, az első találkozásokról, az első csókról, a könyv vége pedig egy reményteli jövőt vetít elő, ami már a kezdeti valósághű légkörből egy képzeletbeli nagy happy endet csinál, amire az olvasó azt mondja, hogy ilyen valószínűleg nincs, de egy könyvben mégis jó és szinte kötelező.

Talán azt mondhatom, hogy akik még nincsenek ebben az élethelyzetben azoknak egy kicsit elgondolkodtató. Akik pedig hasonló gondokkal küzdenek, azoknak emlékeztető, hogy a helyzetük nem reménytelen, és ha tesznek egy icipicit is magukért, akkor már jobban érezhetik magukat a bőrükben. Persze a valóságban gondolom nehezebb, mint itt a könyvben, de hiszem, hogy ha megtesszük az első lépéseket, akkor sok mindenen változtatni lehet.

Egy kis képzelet vegyítve a valósággal, ami nekem egyszeri olvasásra kellemes élményt nyújtó könyvet kreált.

3,5 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...