2011. szept. 11.

Gena Showalter - Éjsötét hangok


Az Alvilág Urai 4.
Sabin - Gwen
A nyári szezonban elért hozzánk az évi Gena Showalter adag, azaz a sorozat 4. kötete, Sabin története.
Sabin az előző három kötet alapján nem került közel a szívemhez és ez az állapot megmaradt a saját kötete után is. Egyszerűen benne nem sok mindent találok, amit szeretni tudnék, de az enyhén ellenszenvesből felfejlődött a közömbös kategóriába. Gwendolyn és a hárpiák jelenthették volna a kötet húzó erejét, ha őket megkedvelem, viszont a közömbös szereplőknél ők sem jutottak tovább. Szóval nekem ez a kötet az első színvonalát érte el, olyan „jó hogy olvashatom, mert már hiányoztatok, de semmi extra és lépjünk már Aeron történetére”.

Az Alvilág Urai mostanra visszanyerték az irányítást cselekedeteik fölött, és a jó oldalon küzdenek az ősi kincsekért, melyek elvezetnek Pandóra szelencéjéhez.
Vezérük, Sabin továbbra is a Vadászok elleni harcnak szenteli minden erejét, a diadal igézetében hálószobák helyett a csatamezőkön vitézkedik. A benne élő Kétség mindezidáig sikerrel mesterkedett, hogy eltántorítsa őt szerelmeitől, ám a sors ezúttal a gyönyörű, vörös hajú Gwendolint sodorja útjába. Az ugyancsak halhatatlan, félénk lány korábban azt remélte, egy szelíd halandó képes lesz majd arra, hogy féken tartsa a benne szunnyadó fenevad hárpiát. Sabin most kiszabadítja Gwent piramisbeli börtönéből, és fölébred bennük a Vágy. Az Alvilág Urai és a Vadászok közötti kegyetlen harc semmi ahhoz képest, ami Sabinban dúl a gonosz fölötti győzelem iránti elkötelezettség és a szerelem között…

Sabint a harc megszállottja, mindenáron győzni akar, és úgy gondolja, hogy mindenkin átgázolna, bárkit felhasználna, ha az közelebb vinné a győzelemhez. Nekem ez a hozzáállás nagyon nem volt szimpatikus, így sokáig nem is tudtam eldönteni, hogy most nagyon nem szeretem az ő karakterét vagy csak enyhe ellenszenvvel, de még elviselem. Tudtam, hogy a szerelme megtalálása után kötelező fordulat lesz, hogy Sabin a nőjénél senkit sem fog többre tartani, de eddig el kellett jutni. Egész hamar kezdtem rajta érezni a változást, bár nem hazudtolta meg magát mikor szinte átment egy kiképzőtisztbe.
Érdekesnek találtam, hogy az ő démona, Kétség beszél a legtöbbet az eddig megismert démonok közül. Ez ugye nagyban adódik abból, hogy Kétség belemászik az emberek fejébe és csak duruzsol és duruzsol, nem kímélve magát Sabint sem.

Gwenben az tetszett a legjobban, hogy hárpia. Egy új fajta lény, ami színesíti a képet. Viszont az elején teljesen nebáncsvirág volt, nem kellett hozzá a Kétség démona, hogy bizonytalankodjon magába, hiszen a családja ezt már jól belenevelte. Felbukkannak a nővérek, a három harcedzett, erőszakos hárpia. Őszintén néha megfojtottam volna őket. Azt hittem, hogy a hárpiák olyanok lesznek, mint Kresley Cole valkürjei, de nagyon nem olyanok. Bár nem kételkedem a Gwen iránt érzett szeretetükben, de éreztem rajtuk egy kis szánakozást, hogy ilyen szerencsétlen húguk van. Amikor pedig a megtorlást ártatlan nők, mégpedig Anja és Danika bántalmazásával akarták megvalósítani, kicsit felment bennem a pumpa.
Érdekes tulajdonságaik vannak a hárpiáknak, azonban Gwennél olyan hirtelen és éles váltásban tört fel a birtokló, féltékeny hárpia, hogy nehezebben viseltem a váltakozásokat. Viszont ezt adta, hogy az intim pillanatokban nem kellett senkinek visszafogni magát.

Őszintén úgy éreztem, hogy a könyv majd feléig nem történik semmi, egyedül a párunk kapja meg a főszerepet, hogy aztán belevágjunk a harcba. Most nem a kincseken van a hangsúly, hanem a háború egy nagy csatáján, hiszen szerintem most történt meg az első igazi összecsapás a Vadászokkal, az eddigiek csak egy-egy bevitt ütés volt. A mostani, mondjuk úgy utcai bandaharcot leginkább egy X-men hangulattal tudnám jellemezni. Eddig is tudtam, hogy a Vadászok egy elvetemült népség, na de ez már elég brutális volt tőlük is.

Bár a főszereplőkön volt a hangsúly, most azért egy nagyon picit, de a többiek gondolataiba is belekukkantottunk. Paris tovább süllyedt a problémáiban, nagyon sajnálom szegényt. Aeron már érzi a végzetét, hiszen a leendő párja már ott lohol a nyomában. Nagyon tetszett, hogy az írónő már behozta a képbe a – még ismeretlen – lányt. És ami a legjobban tetszett, az Gideon és az ő érzései. A kötetek során egyre-egyre kíváncsibb lettem a fickóra, de most, hogy láttam egy picit abból, hogy mennyire szenved, még jobban a szívemhez nőtt.

Sabin még megmaradt nekem egy harcmániás embernek, aki nagyon nem az én karakterem, de már megbarátkoztam vele, hogy ő ilyen. Gwen se félénkként, sem hárpia tulajdonságait kihasználó gyilkológépként sem lett szimpatikusabb, de ő is csak a „nem az én karakterem” kategória, nagyobb bajom nincs vele.

A könyv vége különösebben nem akasztott ki, de ha nagyon beleélem magam bosszankodhattam volna.
Nagyjából olyan érzéseket váltott ki belőlem a kötet, mint amire számítottam. Nem vártam Sabintól sokat és nem is kaptam. Élveztem az olvasást, mert az Alvilág Urait szeretem, mivel azonban a főszereplő páros nem lett kedvenc, így a kötetre sem tudok egy négyesnél többet adni.

4 pont


A sorozat további kötetei:
1. Éjsötét vágyak tovább
2. Éjsötét csók tovább
3. Éjsötét bosszú tovább

Az írónő Atlantis sorozata:
1. Atlantisz tovább

A rajzolt kép forrása a deviantART  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...