2011. júl. 21.

Nora Roberts - Menyasszonyok sorozat


"Nora Roberts négy részből álló regénysorozatának címszereplője a négy gyerekkori barátnő, Parker, Emma, Laurel és Mackensie. Kislány korukban mindig esküvőset játszottak, felnőttként pedig megalapították a Kézfogó rendezvényszervező ügynökséget. "

Igazából nem vagyok egy nagy Nora Roberts fan, hiszen eddig csak a Kör trilógiát olvastam tőle, illetve a J.D. Robb néven írt Halálos sorozatának első két kötetét. Szóval romantikus könyveit még nem. Viszont, ahogy megtudtam, hogy a Menyasszonyok sorozata egy esküvőszervező vállalkozást vezető négy barátnőről szól, nem volt kétségem, hogy el fogom olvasni őket. Mondhatni egy kicsit rá voltam kattanva a megjelenésekre.

Ha őszinte akarok lenne, akkor a címek és a borítók ugyan találóak és illenek az adott főszereplőhöz, mégsem vagyok túl elégedett a borítók tekintetében. Nekem ezek inkább szép fényképek, mint könyvborítók, de ha a tartalom jó, akkor nem szólok egy szót sem. 


1. Látomás fehérben
Mackensie Elliot - Carter Maguire


Az első történet középpontjában Mac áll, a Kézfogó fényképésze, aki az élet meghatározó pillanatait, a PILLANATOT hivatott elkapni. 8 éves korában kapta az első fényképezőgépét és ha nem is rögtön, de hamar rájött, hogy mivel is akar foglalkozni felnőttként, egy önző, pasik és a szerelem után futkosó anya és egy távol élő, nemtörődöm apa mellett. Míg munkájában profi és határozott, addig az elhanyagolt gyerekkor rányomta a bélyeget a kapcsolataira, amikből menekül és túlbonyolít mindent. Viszont jön Carter egy szexi, nagyon nyugodt, első látásra talán egy kicsit esetlen angoltanár, aki nem hagyja veszni a lehetőséget, hogy megszerezze, vagyis inkább megtartsa a nőt, akibe már középiskola óta szerelmes.

Elsőként hadd mondjam el, egy kötet alatt is már nagyon profinak érzem magam az esküvőszervezésben, vagyis az ilyen megbeszélésekben és a fényképészetben. Nagyon sokat foglalkozott az írónő a témával. Nem mondom, hogy minden részletbe belement, de kellőképpen jelen volt az esküvős téma.
A könyv központi témájának tekinthető az esküvői mizéria és az igazi szerelem megtalálása mellett a mély, életre szóló barátság, ahol a felek elfogadják egymást, mindenben egymás mellett állnak. Eddig leginkább ez fogott meg, mint maguk a barátnők. Parker egy kicsit ridegnek, munkamániásnak tűnik, aki mindent megold. Emma az egzotikus szépségű virágkötő, Laurel pedig pedig a cukrász, de foglalkozásukon kívül még nem igen mutattak sokat. Bár mindhárman bizonyították, hogy hű barátok.

Na és a főszereplőnk, Mac... Gyermekkora, szülei és az igazi szeretet hiánya mély nyomokat hagyott benne. Képtelen anyjának nemet mondani, aki mindig csak kihasználja. (Linda teljes mértékben unszimpatikus szereplő, hisztis, akaratos gyereknek tűnt, aki csak követel, de sosem ad.) Az elején egy teljesen határozott, spontán és nyílt nőt látunk, aki nem retten vissza semmitől és aki hirtelen vonzalmat érez egy egyszerű, de szemüvegével és esetlenségével szexi intellektuális férfi iránt, akit eddig észre se vett volna. Amikor azonban komolyra fordulnának a dolgok, összehordott magában hetet-havat, amik számára indokolják, miért is nem lehetnek együtt és miért fog rosszul végződni minden. Ilyenkor egy kicsit megráztam volna, de azért sikerült észhez téríteni enélkül is. 

Carterben azt szerettem, hogy amikor csetlett-botlott, bizonytalankodott egy édes, ennivaló pasit láttam. Viszont olyan hirtelen tudott előbújni belőle az "állat", na jó ez túlzás, inkább a határozott férfi, aki tudja és meg is szerzi, amit akar, hogy olyankor én is csak ámultam.
Imádtam, ahogy izgult, ahogy olvasgatta a listáit, hogy eltervezett mindent és hirtelen váltásban átment irányító, szexi pasivá és az ágyban lepipált mindenkit. Szerettem, hogy annyira nyugodt volt és logikus. Nem hagyta magát, nem győzték meg Mac teljesen alaptalan érvei.

Igazán kellemes könyv, romantikus lelkemnek jót tesz az esküvős téma, Carter határozottan szimpatikus férfi volt, akiről olvasás közben tudtam álmodozni. Kezdésnek jó volt, bár örülnék ha egy kicsit jobban magával tudna ragadni a történet és igazán a szívemhez nőnének a szereplők. 

Nő lévén Jack és Del igencsak felkeltette a kíváncsiságom és már nagyon várom mikor olvashatom az ő kötetüket is, élvezni fogom azokat is, az biztos. 
 
4 pont


2. A boldogság virágai
Emma Grant - Jack Cooke


A négy lány újra visszatér, és ezúttal a szerelemről álmodozó Emma kerül a középpontba. Emma az a lány, aki legtöbb pasival randevúzott, aki a legtöbb ajánlatot kapta, és aki legegzotikusabb szépség négyük közül. De hiába a sok pasi, ő az örök szerelemről áradozik, hiszen a szülei még mindig lángoló szerelme áll példaként előtte. Tudat alatt azonban már régóta vonzódik Jack Cooke-hoz, egy régi kedves baráthoz. Most az események egyre többször sodorják össze őket, és Jakcben is gyorsan felébred a vágy a lány iránt. A probléma abból adódik, hogy Jack fél az elkötelezettségtől, hogy egy nő befurakodjon a jól megszokott életébe.

Azt hittem, hogy Jack jobban fog vonzani, hiszen egy szexi pasi, egy építész. Laza és férfias, de olvasás közben semmi pluszt nem adott. Nem szerettem bele, nem tudtam édesnek tartani, mint Cartert, egyszerűen kedveltem, de semmi több. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne vetném rá magam, ha lehetőségem lenne rá, hiszen az összes felbukkanó pasi kész főnyeremény. :D
Emma már azzal jó pontot szerzett, hogy nem csak remek barátai vannak, hanem egy nagy és összetartó családja is, akiket egy családi összejövetelen meg is ismerhettünk, ezzel pedig az írónő még több szeretetet csempészett a sorok közé.
A konfliktus az elejétől kezdve borítékolva van, amit egyébként Jack részéről egy picit eltúlzottnak éreztem, de ez egy olyan elem, ami sose maradhat ki az ilyen könyvekből.

Az írónő elhintette Del és Laurel kapcsolatának magvait, elkezdte láttatni az olvasó felé a jeleket, amiket a főszereplők még nemigen vesznek észre. Del egyre szimpatikusabb nekem, nagyon tetszett, hogy ennyire védi a „húgait”. Parkert nem különösebben kedveltem eddig, de amint találkozott Malcolmmal rögtön felcsillant a szemem, hogy nekik aztán érdekes sztorijuk lehet. Két ennyire erős személyiség jó kis csatákat vívhat majd a későbbiekben.

Szinte ugyanolyan szórakoztató és romantikus, csak ne lenne benne ennyi szervezkedés.

4 pont

 
3. A boldogság édes íze 
Laurel McBane - Delaney Brown

 
Az olvasás már megtörtént, de vélemény még megírásra vár.


4 pont














4. Mindörökkön örökké 
Parker Brown - Malcolm Kavanaugh


Minden egy fényképpel és egy kék pillangóval kezdődött és most négy boldog menyasszonnyal és egy közös képpel ér véget.

Három lány már boldogan tervezi az esküvőjét, és Parker minden próbálkozása ellenére úgy tűnik, hogy nála is kopogtatott a szerelem. Egy ártatlan csókot követett néhány igen heves és lehengerlő csókcsata és a Kézfogó lelke, a nemesi családból származó üzletasszony egy férfi derekát szorongatva süvít az éjszakában egy motor hátsó ülésén. Parker nyugtalan és zavart, hiszen hűvös páncéljáról Malcolm Kavanaugh nem pattant le, sőt levakarhatatlanul újra és újra feltűnik a lány közelében. Malcolm a volt kaszkadőr, a lehengerlő dumájú autószerelő igyekszik bevenni az ő Széplábúja várát, és egyszer csak azt veszi észre, hogy mélyebbre jutott, mint gondolta volna. A baj csak az, hogy míg a nő megnyílik, addig a férfi mindent magában tart.

Ha őszinte akarok lenni, sokáig Parker igen távol állt tőlem, hiszen annyira munkamániás, néha szinte gépies, és bár remek barát, első ránézésre igencsak hűvös teremtés. Viszont rá kellett jönnöm, hogy tényleg a munka az élete, hiszen azt csinálhatja, amit szeret és az állandó telefonhívások, a megoldandó problémák neki szinte szórakozást jelentenek. Így közelebb került hozzám, mint gondoltam volna. Ehhez azért mondjuk kellett, hogy a kosztümöt bőrkabátra és farmerre cserélve motorra merészkedjen. Szerettem látni, ahogy a kötélidegzettel bíró lány, Mal közeledtére remegű lábú, ideges fruskává változik.
Mal az első perctől fogva kedvenc, hiszen ő a kicsit rosszfiú, aki mégis rendkívül őszinte, humoros, rátermett erős férfi. Elkövette az ifjúkori hibáit, de élt a második lehetőséggel és mára már érett felnőtt vált belőle, a lelke azonban még őrzi a sebeket, amiket az élet ejtett rajta.

A probléma itt abból adódik, hogy Mal állandóan ostromol, de az érzelmeibe, gondolataiba már nem engedi be a lányt, aki hiába hátrálna, mégis egyre inkább kinyílik.

A barátok kimaradhatatlan kellékek, esély sincs rá, hogy elvesznének és a könyv végére immár három menyasszony és egy feleség jár örömtáncot. Készül egy új életre, ami csak egy kicsit más, mint az eddigi.

Úgy érzem, hogy a sorozatból Mac könyve után Parkeré áll a kedvencek között a második helyen. Magam is meglepődtem, hogy ennyire megkedveltem Parkert és a párost, pedig az elején még örültem, hogy az utolsó kötet a „főnökasszonyé”, de egy idő után már türelmetlenül vártam, hogy olvashassam.


4 pont


A négyes pontszám nagyban köszönhető, hogy sokaltam a kötetekben és mindig vártam volna, hogy az írónő visszavesz a fenenagy szervezkedésből. Reméltem, hogy egyszer majd nem fog ennyi figyelmet fordítani a Kézfogó ügyeire. Mindig jelen voltunk a megbeszéléseken a barátnők között, a találkozókon a leendő párokkal, a próbákon, majd magán egy-egy esküvőn is. Nekem őszintén ez már sok volt és sokszor felesleges. Szinte állandóan óramű pontossággal követtük végig az eseményeket, az olyan menyegzőket, amilyen egy magyar, de akár mondhatnám, hogy átlag lánynak sose lesz. A Kézfogó nem a köznépnek való szolgáltatásokat nyújtja, bár nem azt mondom, hogy egyszerű esküvőt nem szervezne, de az írónő bár szép, de csak csupa exkluzív, flancos ötleteket kreált, ahol a pénz nem számít.
Ettől eltekintve azonban a négy barátnő története, szerelembe esése szórakoztató volt. Jó volt, hogy állandó szereplői minden könyvnek, az események folyamatosak és mégis a szervezkedést eltekintve változatosak, hiszen mind a négy főhősnőnk különböző személyiség. A szeretet, barátság, szerelem érzései pedig eljutottak az olvasóhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...