2011. máj. 8.

Várom őket

Közeleg igen a Könyhét, amire én két dolgot mondok egyszerre. "Na végre." és "Oh Ne." Hogy miért, mert tudom, hogy lesz sok jó könyv, amik kellenek nekem, amiket el akarok majd olvasni és lehetőleg minél gyorsabban és mindez abban az időszakban, amikor én épp egy BSc képzés záróvizsgájára készülök. Bár még időpontot nem tudok mikor is lesz a pontos vizsgám, de friss megjelenések után néhány héttel az biztos. Ilyenkor szabad engedni a nagy csábításnak és olvasni? Én azt mondom igen, mert muszáj lesz valamivel pihentetni az agyam és ha elmerülök egy másik világban, legalább abban a néhány órában nem fogok stresszelni. 

Na de, hogy miket is várok már annyira.

1. L.K. Hamilton - Fogat fogért (Anita Blake, vámpírvadász 16.)

Anita Blake-nek St. Louis-ból ezúttal az egészen távoli, 2600 kilométerre fekvő Las Vegasba kell repülnie szeretett vámpírjai és vérállatai mellől, hogy eleget tegyen egy meghívásnak. A szívélyes meghívó postán érkezett egy levágott fej képében, feladója a sorozatgyilkos vámpír: Vittorio. Melyik nő tudna ellenállni ilyen ajándéknak, pláne, ha szövetségi rendőrbíró? Anita nem is habozik, bár gyomra eléggé émelyeg a repülőúton, három kollégájával a Bűnös Város táncosait és rendőreit tizedelő vérszívó nyomába ered. Az ő nyomában viszont ott liheg Minden Sötétségek Anyja, valamint Belle Morte, vámpírerejének origója.

Hát igen, eltelt újabb egy év és jön egy újabb Anita Blake kötet. Én, a rendíthetetlen rajongó, majd kiugrik a bőréből, hogy dupla kötet lesz. 560 oldal tömör gyönyör lesz ez nekem. Még akkor is, ha előreláthatólag nem fog minden szívemnek kedves szereplő igazi szerepet kapni a könyvben.
Mostanság olvastam újra Anita Blake köteteket, de egy új, ismeretlen kötet mindig több izgalmat tartogat. 
A borítóról csak annyit, hogy eleinte nem igazán tetszett, de minél többször látom annál inkább megkedvelem. Ha kézbe is veszem, akkor már megint máshogy tudok róla véleményt mondani.


2. Brent Weeks - Az árnyékvilág peremén (Éjangyal trilógia 2.)

Kylar leszámolt orgyilkos életével. Az Istenkirály hatalomátvétele után a mestere, Durzo, és legjobb barátja, Logan halottak. Kylar új életet kezd: egy új városban, új barátokkal, új hivatással. Új életével új titkok kerülnek napvilágra és régi ismerősök keresik fel Kylart. A sok új rejtély közül csak egy, hogy Logan talán életben van. Kylart fájdalmas választások elé állítják: örökre kilép az árnyak közül, és békében él új családjával, vagy kockára tesz mindent, hogy végrehajtson egy utolsó, nagy megbízatást?

Ez nem a romantikus-erotikus fantasy könyvek közé sorolható, így mondhatni nekem ez volt az első igazi-igazi fantasy történetem és megvett magának. Imádtam, bár az elején még nagyon oda kellett koncentrálnom a világra és a szereplőkre. De sokakat megszerettem, a könyvet le se tudtam tenni. 
Már nagyon várom, hogy mi lesz Logan sorsa és Kylar és Elene kapcsolatának alakulása. Szóval türelmetlenül várom és nagyon remélem, hogy az Könyvmolyképző az ígéretét beváltja és megjelenik a könyv időben. Addig pedig még gondolkozom, hogy a folytatás előtt nem-e újra elő kellene venni az első kötetet.


3. Nalini Singh - Látomás (Psy/Changeling 2. )

Az Elcsendesedés ridegségében élő Faith NightStar képessége még a mentálok között is különleges: a lány a jövőbe lát. De amilyen értékes a tehetsége, olyan sérülékeny az elméje. Sötét víziók gyötrik, vért és halált lát – és valami még fenyegetőbb dolgot: érzéki gyönyört. Márpedig őt a legkisebb érzelem is az őrületbe taszíthatja.
Vaughn D Angelo a DarkRiver alakváltó falka tagja. Vadabb a többi falkatársánál, jaguár énje uralkodik rajta. A benne lakó macska pedig Faith-t szemelte ki prédájának, még akkor is, ha a vonzalma megölheti a lányt. Faith képességeit sok mentál a saját céljára akarja kihasználni. Ehhez irányítaniuk kell őt, és minden áron távol kell tartaniuk Vaughntól.

Nalini Singh az első magyarul megjelent könyvével, az Angyalvérrel belopta magát a szívembe és azonnal kedvencé lépett elő. Szeretem ahogy ír, amiről ír és amilyen világokat tud teremteni. 
Az Egmont kiadó nem volt rest és már adta is ki a szerző egy másik sorozatának első kötetét, amit már követ is a második. Egy történet az alakváltókról és a mentálokról, egy különleges világban. Nagyon tetszik, hogy ilyen gyorsan jelennek meg könyvek. Bár ígéretet nem olvastam, hogy a könyvhétre jönne a könyv, viszont talán júniusra emlékszem. Így epekedve várom, ahogy azt is, hogy milyen borítóval kápráztat el minket a kiadó.

4. Kristin Cashore - Fire - Zsarát

Zsarát kívül-belül különleges lány, és az utolsó ember-szörny Völgyeföldén. A vörös ezerféle árnyalatában pompázó haja és különös képessége, hogy belelásson mások gondolataiba és uralkodjék az emberek elméje fölött, egyszerre teszi imádott és gyűlölt személlyé a királyságban. Mert ezt a képességet éppúgy lehet rosszra, mint jóra használni. Az ifjú Nash királyt lázadó főurak igyekeznek letaszítani trónjáról, és az ellenük folytatott küzdelemben a király végül a szörny-lányhoz fordul segítségért. Mit tegyen egy fiatal lány, aki nem akar gonosz apja nyomdokaiba lépni, miközben képességével akár a háborútól is megmentheti az országot? És mit tegyen egy fiatal lány, aki mások fejébe belelát ugyan ,de most a saját érzéseivel kell szembenéznie? Zsarátot az ifjú Brigan herceg kíséri a királyi városba. A herceg az egyetlen személy, akinek elméje teljesen zárva marad a lány előtt. De vajon a szíve is zárva maradhat-e?

Ez egy olyan könyv folytatása, amit még el se olvastam. Hogy akkor miért várom? A garabonc és én,  első találkozásunk teljesen közömbös volt. Tudomásul vettem, hogy lesz ilyen könyv, de nem kaptam fel a fejem, hogy annyira érdekelt volna. Viszont csak egyszer kellett róla bővebben olvasnom és azóta mágikus erővel húz magához. Egyszerűen tudom, hogy ez egy nekem való történet lesz, amit napok kérdése és el is kezdek olvasni, hiszen végre megkaparintottam magamnak. 
Remélem nem túl nagyok az elvárásaim, mert már régóta várok, hogy kezembe vegyem. De ha tényleg jó, akkor dupla élvezetben lesz részem, hiszen néhány hét is már itt is a folytatás. 

Ők négyen a nagyon-nagyon vártak és még amik érdekelnek:

- Lauren Kate - Fallen - Kitaszítva
- Jessica Day Greroge - Éjféli bál
- Ellen Schieber - Vámpírcsókok
- Laini Taylor - Lisp Touch
- Kelly Amstrong - The Summoning

Ezektől nem várok túl sokat, viszont szerintem nekem még "a kellemesen elszórakoztat egy-két estén át" kategóriába tartoznak, amit legalábbis leszűrtem a kis könyvmolyos füzetecske alapján.

És ha ez mind júniusi megjelenés lesz ténylegesen, és megnézem az oldalszámokat, akkor szép kis verseny lesz a tételeim és a könyvek között. De cél, hogy minden nap olvassak legalább egy picit.

Az Ulpius szerintem kap egy külön postot, hogy fog a sírba vinni és anyagilag lenullázni a nyári megjelenéseivel. Illetve ott vannak még a szívemnek kedves romantikus könyvek megjelenései is (Johanna Lindsey és Julia Quinn) és esetleg egy-két Kelly kiadós megjelenés, de azokról pontosabb időpont miatt nem tudok nyilatkozni, de várom már A démon jele c. könyvet és már nagyon türelmetlen vagyok a Moning megjelenés kapcsán is. Ezek a könyvek azonban nem fognak bezavarni nekem a tanulás kellemetlen óráiba. Tehát erről majd talán később.

3 megjegyzés:

  1. Lesz mit olvasni a nyáron, rengeteg jó könyv fog megjelenni.

    Remélem az Ulpiusnál lesz nyári akció.

    VálaszTörlés
  2. Ulpius: nem az a kérdés lesz-e akciójuk, hanem hogy mikor. Lesz e türelmem addig várni? Lehet aztán majd jól meg is szívom, mert mire lerendelem őket már jönnek a féláras leárazások. Azt meg nem értem, hogy miért is kell megint egy-két hónap alatt egyszerre kiadni egy rakat könyvet. Miért nem lehetett hónapokra elosztani... áááá

    VálaszTörlés
  3. Azt én sem értem. Megint kiadnak mindent nyáron, aztán meg hónapokig semmit. General press kiadó csinálja jól. Havonta mindig kiadnak egy-két romantikus könyvet. Így minden hónapban olvashatunk és ennyit könnyen meg is lehet venni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...