2012. aug. 26.

Spirit Bliss - A múlt árnyai

Kiadó: Könyvmolyképző, 2012 
Oldalszám: 480
Ár: 2999 Ft
Démoni érintés 1.

Spirit Blisstől mindig szívesen olvasok könyvet, de  most A múlt árnyaitól pluszban még reméltem azt is, hogy eltörli a rossz szájízt A garabonc után, és egy igazán jó középkori hangulatú ifjúsági történetet fogok olvasni. Nagyon örültem, hogy nem kellett csalódnom az írónő harmadik könyvében sem.

A történet:
"A Nap fénye elhalványult,
a Földre örök sötétség borult,
a korábban mítosznak hitt démonok pedig előbújtak rejtekhelyeikről.

Minden vámpírok atyja, Véreskezű Casimir irányításával a vérszívók átvették az uralmat a világunk felett. Az emberek többségére azonnali halál várt, akik életben maradtak, azok vagy a vámpírokat szolgálják, vagy űzött vadként élnek a csatornákban.
Az emberi lázadók vezetője őrült tervet eszelt ki. Hogy megmentse a világot, hosszú évek munkája során feltalált egy időgépet. A küldetés célja: visszautazni a középkorba, felkutatni Véreskezű Casimirt, mielőtt vámpírrá változott volna, és még emberként végezni vele.
A végzetnek köszönhetően Katherine Glanville lesz a szerencsétlen kiválasztott. Visszaküldik őt a múltba, ahol férfiruhája és furcsa viselkedése miatt azonnal el is könyvelik boszorkánynak. Csak a véletlenen múlik, hogy megmenekül végül, mivel összekeverik Casimir úrfi sosem látott unokahúgával, Roderica Galahaddel.
A feladat végrehajtása innentől egyszerűnek tűnik, csak kettesben kell maradnia a férfival, hogy egy óvatlan pillanatban megölhesse. De mi van, ha az emberi Casimir kedves, önfeláldozó és jó lélek? Ha a valódi gonosz egy az egyházon belül működő szekta, a Vérző Rózsa Rend? Vagy ez csak a látszat? Katherine-nek rá kell jönnie, hogy egy ember életét elvenni még a jövő ismeretében sem olyan egyszerű, mint azt gondolta…
Izgalom, fordulatok, titkok és szerelem… A démon érintése téged is megborzongat!"

Gondolatok:
Kapcsolatom a történettel nem most kezdődött, hiszen akkor kezdtem el olvasni, amikor még csak egy blogon publikált írás volt. Csupán  négy fejezetig jutottam, na de nem azért, mert nem tetszett, sőt örömmel fogadtam a középkori témát, csupán úgy éreztem, nagyobb élvezet lesz egyben befalni, mint napokat várni egy újabb fejezetre. Mondhatni, hogy elég sok időre tettem parkolópályára, mert mire újra eszembe jutott, már azt vettem észre, hogy a kiadás útjára lépett. Jómagam pedig megfeledkeztem arról a tényről is, hogy hiába játszódik a trilógia első kötete a múltban, a sorozat alapvetően  nem történelmi ifjúsági, hanem vámpíros ya fantasy. Magam mögött tudva már a műfajban megjelenő könyvek java részét, eleinte még kétségek is gyötörtek, hogy a vámpírok nem fogják e a történetre rányomni kissé negatív értelemben a bélyegüket. Azonban félelmeim hiábavalóak voltak, hiszen egy remek történet született, amelyben megfelelő arányban van a jelen a középkor, a romantika, a vámpírok és persze az ifjúság.

Újfent viharos gyorsasággal száguldottam keresztül az oldalakon, mert egy idő után teljesen beszippantott a történet. Eleinte igaz úgy éreztem, kissé toporgunk, rendkívül lassan haladt a történet, viszont azt már nem tudnám felidézni mikortól ragadt a kezemhez a könyv. Ezt talán a hangulatnak, a finom romantikának és a szereplőknek tulajdonítom.

A hangulatot a középkor szolgáltatta, bár jó lett volna tudni melyik századba is pottyantunk vissza, azonban ezt "hiányosságot" könnyen el tudom felejteni, hiszen a helyszín igencsak leszűkült Casimir elzárt birtokára és a kor is leginkább csak a szereplők mindennapi szokásaiban és öltözködésében nyilvánult meg. A vámpírok későbbi megjelenésével pedig nem éreztem szükségét, hogy valaha volt valós múltba képzeljem a szereplőket.

Azt kellene mondanom, hogy a történet hősnője a fiatal Katie, csakhogy az írónő olyan szituációt teremtett, amelyben a lány egyedül pottyan vissza a múltba és (Rode)Ricaként tölti a kötet java részét és az én képzeletemben Ricaként testesült meg, és jelen pillanatban a fejemben különválik ugyanaz a személy. Mondhatni tipikus YA szereplő, akinek nyakába szakad a világ megmentésének feladata, és útközben nála is kopogtat az első szerelem. Egyetlen momentummal nem tudtam mit kezdeni vele kapcsolatban, mégpedig amikor Rica hosszú vonakodás és a kéretjük magunkat magatartást hirtelen ledobva jóformán átesik a ló túloldalára, és csak a kedves mama megjelenése szakítja félbe az eseményeket. Egyébként a sztori romantikus oldalával teljes mértékben elégedett vagyok. Élveztem Casimir olykor óvatos, olykor hirtelen és heves közeledését. Egy későbbi szerelmi háromszögre is vevő vagyok, annak pedig pláne örülök, hogy nem a kézenfekvő Keith kapta meg a harmadik szerepét. 
A könyv végére sem tudtam eldönteni, hogy a józan gondolkodású, végtelenül nyugodt Casimir, vagy a hangoskodó, kissé bosszantó Payton lett e kedvesebb számomra. Egymás ellentéteiként mindkettőt jó karakternek tartom, a favoritom kiválasztását pedig a későbbiekre bízom.

Amiről még szót szeretnék ejteni az a kezdeti kételyeimet okozó vámpírok. Már itt megtudhatjuk a későbbi világuralomra törő vámpírok történetét, amelyről csak azt mondhatom, hogy tetszett. Titkos rendek, szekták ármánykodása a középkorban... Az tetszett a legjobban, hogy itt nem csak vannak vámpírok és pont, hanem itt születnek.

Igazán sajnálom, hogy most sem tudok maximális pontszámot adni egy Spirit Bliss kötetnek, de a befejezést jellemző akció közepette feltárult információk némelyike bizony nem nyerte el a tetszésem és a "Melyik volt előbb? A tyúk vagy a tojás?" feladta nekem a leckét. A végére már kissé belevesztem a történések sorrendjébe és egyszerűen most nem tudom felfogni, hogy történhetett meg néhány esemény. Bízom benne, hogy a trilógia végére minden a helyére kerül a fejemben, bár attól még tartom azt a véleményem, hogy szívesebben olvastam volna kissé más... spoiler mentesen nem is tudom, hogy fejezzem ki magam... más kapcsolati szálakat bizonyos szereplők között.
Egyébként semmi mást nem tudok felhozni a könyv ellen, jól sikerült darab, nagyon várom a folytatást.

A könyvet köszönöm a Könyvmolyképző kiadónak!

4,5 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...