2009. jún. 27.

Stephenie Meyer - The Twilight Saga

Mersz szeretni? Az életed árán is?

Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a „mindennapi” csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő… Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik…


A földkerekségen mostantól az Alkonyat a szerelem napszaka!

Ne állj ellen, az Alkonyat úgyis leszáll.



Twilight, Akonyat, Robert Pattinson, Kristen Stewart, Edward & Bella, és nem utolsó sorban Stephenie Meyer szinte mindenki számára ismert fogalom/személy. Mára már hatalmas világhírnévnek örvendő sorozatra nőtte ki magát.

Igazából így volt ez már jóval a magyar megjelenés és a film elkészítése előtt. De azóta csak méginkább szaporodik a rajongók tábora.

Személy szerint én mikor megvettem a könyvet, mert előbb vettem meg, mint láttam volna a filmet, jóformán semmit sem tudtam róla. Először még azt sem, hogy egy sorozat része. Láttam ajánlást, plakátot ismertetőt a filmről. Ismerős is mondta, mennyire jó. Hát nem sokat gondolkoztam lesz ami lesz, nekem ez kell. Szó szerint kényszert éreztem, hogy megvegyem és elolvassam.

Be kell vallanom a karácsonyi vásárban vettem meg. De nem olvastam el rögtön, odaadtam anyukámnak, hogy majd ez lesz az egyik karácsonyi ajándékom. Jött a karácsony meg is kaptam, de még mindig nem olvastam. És jött az következő égi sugallat, jel. Kipurcant a gépem. Újra kellett telepíteni pont karácsonykor. Ezért hát pár napig nem volt gépem. Mivel is kellene elütni az időt, vizsgaidőszak kellős közepén. Oké, pihenjünk, ezért elkezdtem olvasni.

Hát mit mond az első perctől beleszerelmesedtem Edwardba. Le se tudtam tenni. Oké én szinte minden könyvvel így vagyok, mert szeretem egyhuzamba gyorsan elolvasni őket. De ez nagyon megfogott. Persze a filmet is be kellett szerezni. Na az meg pláne, mikor látjuk is fizikai valójában Edwardot. A sminkesek nagyszerű munkát végeztek Robbal. Mert személy szerint én nem vagyok oda annyira Robert Pattinsonért, de mint Edward isteni. A hangja, ahogy beszél. Imádnivaló. Mit ne mondjak napi rendszersséggel néztem meg a kedvenc részeimet, ami volt bőven.

Na de mi is fogja meg az embereket? Nehéz igazából megmondani. Főleg fiatal lányok, de férjes nők, asszonyok is rajongók lettek. Ki ne szeretne magának egy igazi úriembert. Mert Edward az.

A Twilight Saga egy négy kötetből álló sorozat, Stephenie Meyer tollából. Már mindenki hallhatta, hogy Stephenie egyszer álmodott egy emberlány és egy vámpír szerelméről és a rétről. Vette is a bátorságot és megírta a történetét. Persze házalhatott vele eleget, mire valaki meglátta benne a lehetőséget. De még milyen jól tette hogy megírta és volt aki ki is adta. Mi csak nyertünk vele, képzelhetitek ők mennyit nyertek. Ja a piszkos anyagiak ;-)

A zárkozott, csendes, a baleseteket igencsak vonzó lányka apjához költözik. Ezzel gyökerestől megváltozik az élete. Betoppan az életébe a Nagy Ő. De még milyen Nagy Ő. Edward Cullen, a gyönyörű, de mások számára igen hűvüs, különcéget sejtető fiú. Egyszerre vonzó, de ösztönből érzed, hogy jobb lenne őt elkerülni. Mivel ő és családja vámpírok. "Vegetáriánus" vámpírok, azért ez már egy fokkal jobb, mint ha emberből táplálkoznának. De a végzet elöl nem lehet menekülni. Márpedig őket egymásnak teremtették, csak erre rá kell jönniük. Edward is szerelmes lesz, nehezen küzd meg belső "szörnyetegével", lelkét elveszettnek tekinti, de megtalája Bellában amit már évtizedek óta vár.

Na de hogy ne legyen minden szép és jó, és mivel Bella vonza a bajt, az meg is találja. Folyamatos küzdelemnek vannak kitéve, nem elég, hogy Edwardnak még magával is meg kell küzdenie, valaki mindig Bella halálát akarja.

Az első kötet a Twilight. Itt megismerjük a szereplőket. Lassan de biztosan egymásba szeretnek. Mikor már minden kezdene szép és jó lenni, jön James. Egy nem túl kedves vámpír, ja és meg akarja ölni Bellát. Na de a Cullenek már a család részeként tekintenek rá, és így mindenárom megvédik. Bellának néha bután viselkedik, de a vége mégis happy end.

Következik az New Moon. Egy igen szomorú, fájdalmas hangvételű kötet. Edward elhagyja egy félresikerült szülinapi partyn történtek miatt. Hiába szereti, vagyis inkább azért mert szereti úgy érzi, jobb lenne a lánynak ha nem lennének együtt. Hogy mással boldogabb lenne. Na de tényleg így van? .... Hát nem. Azt a szomorúságot, ürességek, mélységes fájdalmat még egy kedves, odaadó barát, mint Jacob Black se tudja igazán feledtetni. Pedig ő mindent megpróbál. Jacob körül is furcsa dolgok történnek. Bella egyik szörny karjaiból, egy másikba került. Jacob vérfarkassá változik. Vagyis alakváltó farkassá. A vámpírok ősi ellentétjeként. Ők védik meg Bellát James társa Victória bosszújától. De a végén, egy véletlen félreértés, hosszú utazás és alkudozás után vissztér a régi rend, és persze Edward.

A sorozat 3. kötete az Eclipse. Harc Bellárért. Bella rendíthetetlenül és visszavonhatatlanul beleszeretett ugyan Edwardba, de most egy kicsit azért meginog. Jacob is közel került a szívéhez. Eddig hittük, hogy csak mint barát, de néha már annál több. Jacob is nagy harcos, minden alkalmat megragad, hogy Bella őt válassza. De a két ellenfélnek, Edwardnak és Jacobnak azért össze kell fogniuk, hogy kiiktatassák Victóriát. Mert a csaj nem adja magát könnyen. De hát a gonosz nem győzhet, ahogy a legjobb barát se lesz soha főhősnő párja. Bella véglegesen döntött, nem meglepő Edward mellett. Egy régi gyűrűvel, úriemberhez méltóan, térden állva Edward meg is kéri Bella kezét. Amire a válasz természetesen igen.

A Breaking Dawn-ban megtörténik az esküvő és persze a nászút is, a nászéjszakával. Ifjúsági regényhez méltóan igen diszkréten, kedvesen, romantikusan haladnak az események. De vannak meglepő és nem várt következmények. Útban a baba! Edward eddig győzködte Bellát, hogy ne akarjon vámpírrá válni. Bella persze hajthatalan volt, de kompomisszumokkal jelen pillanatban még mindig ember. Szóval milyen is lesz a gyerek. Hát félvámpír. De ennek nem mindenki örül. A Volturi főleg nem. Egy igen meglepő, brutális szülés után és közben megtörténik Bella átváltozása. Meglepően jól viseli, nem ragadják el a vámpír ösztönei, inkább csak a vágy Edward iránt, de hát ez érthető. Az események bonyolódnak. Jacob lenyomata Renesmé lesz, Edward és Bella lánya. Továbbá jön a Volturi, hogy elpusztítja a Cullen családot. Valamit tenni kell, megkezdődik a felkészülés az ütközetre. Jönnek barátok, rokonok, ismerősök. Bella képessége, hogy védőpajzsábal meg tudja védeni a többieket és blokkolja más vámpírok képességeit. Ez igen hasznos lesz. A Voltui meg is ijed Bellától és nehezen, de békében távoznak. Mivel is zárulhatna egy ilyen sorozat, mint boldog, örökké tartó szerelemmel, boldogsággal.

Mostanság mindenki Bella akar lenni, hogy neki is legyen egy Edwarja, vagy esetleg egy Robja. Én maradnék csak Edwardnál. Mostanság imádom Jacobot is, szeretem a humorát és hogy olyan forró. Örültem, hogy ő is boldog és megtalálta szerelmét Renesmében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...