2011. júl. 25.

Olvasás 7 hete 3.

Mivel már megint késésben vagyok, és mivel megint elég szimpi témák közül választhatok, így most próbálok nagyon rövid lenni.
Tehát Olvasás 7 hete 3. forduló, indul.


Mi alapján értékel egy könyvet? 
Aki olvassa a blogom, az tudhatja, hogy nem szoktam mélyenszántó elemzésekbe kezdeni, mint irodalomórán. Nem kötözködök a sablonos eseményekkel, egydimenziós karakterekkel, sose róttam még fel egy könyv kapcsán sem az összetett mondatok hiányát. Így én azt mondtam, hogy egyszerűen az olvasási élményt pontozom. Igazából a legfontosabb számomra, hogy olvasás közben éljem a fejemben a történet, és a könyv adjon számomra egy sajátos hangulatot. Általában megvan, hogy az egyes műfajoknál miket szeretek a legjobban. Egy kriminek legyen kegyetlen gyilkosa és gyilkosságai, a nyomozás lehetőleg legyen pörgős. Ha romantikus könyvet veszek a kezembe elvárom, hogy a szerelmesek között sok sok jelenet legyen, ahol veszekednek, civódnak, ugratják egymás és persze szeretkeznek. Urban fantasynál is fő számomra a romantika és az erotika, ha akcióra vágyom, akkor nem egy Nalini Singh könyvet fogok a kezembe venni, hanem valami igazi fantasyt. 
Nem fogom szidni a könyvet, ha sablonos a történet, vagy a főszereplők egyszerűen közömbösek, ha valami mással meg tud fogni. Legyen az a hangulat, nem megszokott események. 
Egy 5 pontos könyvet nem szívesen hagyok ott az éjszaka közepén, mert álmos vagyok. Az ilyen könyveknél szó szerint tud kétszeres sebességgel dobogni a szívem, ilyenkor tudok izegni-mozogni ültemben, hogy "jajistenem, jajistenem". 
Tehát azt pontozom, hogy belőlem milyen reakciókat váltott ki a könyv.

Mi alapján választja ki a következő olvasmányát?
Hát ez egy vicces téma. Én olyan listázós ember vagyok és mára már kialakult, hogy minden hónap elején írok egy listát, hogy miket szeretnék a hónapban elolvasni. Ez a lista 100%ban borulni fog és képtelenség betartani, de jó kiindulási alap. A moly, az új megjelenések és persze a könyves blogok következménye, hogy a várólistám mindig gyarapszik, de ezek közül sokat előre is tudok venni és már rögtön olvasásra kerülnek. 
Mostanság tuti van minden hónapban ami újraolvasás, valami könyvtári könyv, valami e-book, valami ami újdonság, de saját könyv és valami amit a blogokon, molyon találtam és hirtelen nekem azt olvasnom kell. Egy 60%-ban be tudom tartani a listámat, és néha többet is összeírok a kelleténél, ha véletlen nem lenne kedvem néhányhoz.

M
iért vezet/olvas Ön könyves blogot? 
Ez egy egyszerű kérdés és egyszerű a válasz is. Mert szeretem és ezt tekintem hobbimnak. Ha őszinte akarok lenne - és nem haragszik meg az olvasótáborom - akkor az egész blog a magam szórakoztatására van. Nagyon jólesik a lelkemnek, mikor látom, hogy valaki a bejegyzésem hatására olvas el egy-egy könyvet és hogy egyáltalán valaki olvasásra érdemesnek találja az írományaimat, de ha nem is olvasná senki akkor is jólesik néha kiírni magamból a gondolataimat, amiket esetleg barátnőkkel nem lehet rögtön kibeszélni, vagy épp nem az ő műfajuk egy-egy könyv. 
Amilyen anyagias világban élünk mondhatnám, hogy a reci könyvekkel még néha meg is éri blogot vezetni, mivel azonban jóval a recik megjelenése - legalábbis tudomásomra jutása előtt - kezdtem el poénból blogot vezetni, így ezt csak egy kis mellékes dolognak tartom. Ha nem lenne reci példány, a blogom akkor is létezne. 
Szeretek bogarászni a könyves blogok között is. Néha csak azért, hogy olvassam az általam már írt könyvekről más emberek véleményét, vagy épp, hogy új könyvekre bukkanjak. Szerintem nincs olyan hét, hogy ne találnék valami új könyvet blogolás közben. Nekem élmény írni és olvasni is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...