2009. okt. 12.

A Nagy Könyv

Ez egy 2005-ös magyar felmérés volt. Keresve a magyarok körében a 100 legnépszerűbb könyvet.

Hát szerintem elég érdekesre sikerült a lista.

Azért hoztam fel ezt a témát újra. Mivel akkor még úgy gondoltam nem szeretek olvasni, szinte könyvem se volt itthon. Kötelezőket próbáltam inkább nem olvasni, így nem igazán érdekelt a lista. Ha jól emlékszem meg se néztem az eredményt.
Hát mostani fejjel már ez szégyen és gyalázat.


Na de most tanulmányoztam.
3 kategóriába sorolom őket + a maradék.

Ezeket a könyveket olvastam:

- Gárdonyi Géza: Egri csillagok: nem annyira értem miért lehet ez az első helyen. A könyvet még általános iskolában kellett olvasni, és ha jól emlékszem nálam az utolsó 100 oldal kimaradt. Akkor azt montam, hogy nem olyan rossz, de hogy őszinte legyek nem nagyon emlékszem már rá.

- Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk: első könyv, amit életemben elolvastam. De büszke voltam akkor magamra és határozottan tetszett.

- Harry Potter 1-3, 5: a Harry Potter sorozat egy alap, szerintem mindenkinek el kellene olvasni. Nekem igaz a lemaradt részek a kedveceim, de azért mind jó.

- Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig: mint később látni fogjátok általános iskolában lelkesebb voltam, mint középsuliban. Ezt is csak sikerült kivégezni és nem is volt olyan rossz.

- Charlotte Bronte: Jane Eyre: az egyik kedvenc történetem. Nagyon szeretem.

- Emily Bronte: Üvöltő szelek: huh... nem semmi könyv, kicsit kiakasztó, néhol idegesítő, de én kínomban már sokat nevettem rajta. Tényleg egy különös szerelmi történet. Én azért ajánlom mindenkinek.

- Jane Austen: Büszkeség és Balítélet: Imádom. A HP-k után azt hiszem ez volt az első könyv, amit magamtól kezdtem el olvasni és nem volt kötelező olvasmány. Igaz a film indítatására, de azóta a kedvencem lett és többször olvastam. Szeretem az írónőt is.

- Daniel Defoe: Robinson Crusoe: hát valahogy elolvastam, nem ájultam el tőle, de sokakkal ellentétben szerintem nem volt olyan rossz.

- Dan Brown: A Da Vinci-kód: szeretem Dan Brown műveit, és ezt a könyvet is. Érdekes, izgalmas.


Hát igen az olvastam lista kicsit rövid, de majd fog ez bővülni.

Ezeket a könyveket még valamikor el fogom olvasni:
- Milne: Micimackó
- A kis herceg
- J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk ura
- Alexandre Dumas: Monde Cristo grófja
- Stendal: Vörös és fekete
- Ken Follett: A katedrális
- Coelho: Az alkimista

Na és van még egy listám. Amiket már el kellett volna olvasni. Kötelezők. Nem meglepő, hogy akkor még nem olvastam el mindent, de a tartalmukra még most is emlékszem. Lemerjem ezt egyáltalán írni....

- Jókai Mór: Az arany ember
- Fekete István: Tüskevár: nagyon imádtam filmsorozatban. Nagyon sokszor megnéztem.
- Jókai Mór: A kőszívű ember fiai
- Ernest Hemingway: Az öreg halász és a tenger
- Kertész Imre: Sorstalanság
- Kosztolányi Dezső: Édes Anna
- Örkény István: Tóték
- Németh László: Iszony

A maradék meg amiről még nem is hallottam vagy nem akarom elolvasni.
A teljes lista itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...