2009. szept. 28.

P.C. Cast - Kristin Cast - Megjelölve - Az Éjszaka Háza 1.

Zoey Redbird egy nap vámpírjelöltté válik, középiskolájában Amikor váratlanul felbukkan egy élőhalott nyomkereső, és a Vámpírok zafírkék jelét rajzolja a homlokára. Attól a pillanattól fogva az egész élete megváltozik. Alig néhány órája marad, hogy beköltözzön az Éjszaka Házába, a vámpírjelöltek bentlakásos iskolájába, a teste ugyanis azonnal megkezdi az Átváltozást. Az Éjszaka Házában Azonban újabb nehézségekkel kell szembesülnie. Kiderül, hogy a homlokán lévő Jel más, mint a többieké, és ezzel akarata ellenére azonnal ellenségeket szerez magának. És Amikor rádöbben, hogy a Vámpírok istennője különleges képességekkel ajándékozta meg, nem marad más választása, mint beszállni az Éjszaka Házának könyörtelen hatalmi játszmáiba ...

Kezdem azzal, ami kevésbé nyerte el a tetszésem.

Viszonylag rövidek a fejezetek, de így is soknak tünt mire elértünk az Éjszaka Házába. Megértem én, hogy be akarta mutatni a családi háttéret, a régi barátokat, meg kellett az Istennős jelenet is, de akkor is lehetett volna rövidebben is.

Én azért szeretem a könyvekben a szerelmi szálat, de ebben a könyvben Erik és Zoey keveset találkoztak és beszélgettek.

Szóhasználatában én találtam kivetnivalót. Nem nagyon tud felzaklatni egy-egy vulgáris megjegyzés, beszólás. De nem nagyon vagyok hozzászokva egy tiniregénynél olyan szavakhoz, amik ebben a könyvben szerepeltek. Anita Blake szájából már nem hangzott volna nekem ennyire furcsán. Ne egy 16 éves kis csitri beszéljen már így. Szóval ezt a részt eröltetettnek éreztem.

Ha ezektől eltekintek, akkor egy egész kellemes kis könyv volt. Érdekel a folytatás, bár érzem rajta, hogy a tiniknek biztos jobban tetszik, mint most nekem. Pedig én is fiatal vagyok. Az elképzelt világ szerintem elég fantáziadús. Kellemes személyek vannak benne, örültem, hogy barátokat szerzett Zoey, akik tényleg szerethetők. Az ellenséges "ribik" nélkülözhetetlen szereplők.

Erik igazán kedves és helyes. Bár a neve nekem valamiért az Evernight-ból jutattja eszembe az ott szereplő Eriket, és ő ugye nem volt kedves cseppet sem. Még nem kedveltem meg úgy, mint más hősszerelmeseket. Mivel keveseltem az eseményeket a párocska között.

Érdekes óráik vannak, lehet még én is szívesen tanulték ilyesmiket. A cicákat nagyon bírom benne. Alapból imádom őket.

Zoey-t is bírom - néhány megnyilvánulása ellenére.

A vámpír feeling annyira nincs meg benne. Teljesen el lehet felejteni, hogy minden éjszaka játszódik. Ha nem utalnának rá, nekem fel se tünne. Ha jól vettem ki, akkor a felnőtt vámpíroknak sincs hegyes szemfoguk. Én ezt alapnak érzem, így ezt hiányolom. Vérivás azért van benne. A főhősnőnk, Zoey "bűnözött" egy kicsit. Ennek még lesznek következményei. Szegény Heath... Heath egy érdekes személy. Előzetes alapján még találkozunk vele. Nem is akárhogy.

Jó, hogy ilyen gyorsan jön a folytatás, mert a Megjelölve vége kicsit gyors volt, semmi lezáró, befejező fejezet. Hirtelen vége. Szóval azért nem rossz, de nem lett a kedvencem. De biztosan olvasom majd a folytatásokat is.


4 pont


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...