2012. aug. 4.

Kendare Blake - Vérbe öltözött Anna

Kiadó: Geopen, 2012 
Oldalszám: 288
Ár: 2990 Ft
keménykötés
Hogy is bírtam volna ellenállni ennek a könyvnek. A címe és a borítója - főleg élőben - figyelemfelkeltő és rendkívül hangulatos. Továbbá már a megjelenése előtt is áradt felém a sok pozitív vélemény, és ez a sok azt jelenti, hogy lépten-nyomom belebotlottam, szinte mindenhol ezt láttam egy ideig. Romantikus rémregényhez sem volt eddig szerencsém, de bőven úgy éreztem kellően befogadó vagyok a témára, pláne akkor, ha fiatalok főszereplésével pereg a történet. Ahhoz, hogy én is viszonylag hamar olvashassam nem csak az érdeklődés kellett, hanem egy kedves barátnőm segítsége is, aki rendelkezésemre bocsátotta saját példányát. Ezúton is köszönöm @Namidának, hogy én is beléphettem Casszel együtt Anna kísérteties házába.

A történet:
"A 17 éves Cas Lowood szokatlan hivatást választ: halottakat öl.
Így tett az apja is, míg el nem pusztította egy kegyetlen kísértet. Cas apja rejtélyes fegyverével, az athaméval együtt a rendkívüli képességet is örökölte, ezért mozgalmas életmódra rendezkedik be boszorkánykodással foglalkozó mamájával és Tybalttal, a szellemek jelenlétét megérző macskával együtt. A fiú a helyi mendemondákat és a titokzatos események hírét követve nyomoz az élőkre veszedelmes, vérszomjas és bosszúálló holtak után, hogy ártalmatlanná tegye őket.
Így érkeznek meg egy kisvárosba, ahol a vérbe öltözött Anna szedi áldozatait. Cas azt hiszi, szokványos esettel áll szemben. Csakhogy a több évtizeddel ezelőtt meggyilkolt, hófehér, vérrel pettyezett csipkeruhában kísértő, örökké 16 éves Anna senkinek sem kegyelmez, aki átlépi egykori otthona, a régi, elhagyott és elátkozott ház küszöbét…"

Gondolatok:
Bár igyekeztem kerülni a részletes kritikákat, azért néhány Supernatural sorozatra tett utalás hozzám is eljutott, de még így sem képzeltem volna, hogy hangulatilag az első perctől fogva úgy érzem majd magam, mintha a sorozat egy epizódjába cseppentem volna. Mivel nagy rajongója vagyok Sam és Dean párosának, így igazán komfortosan éreztem magam Cas mellett is, aki a kísértetvadász szakmát "választotta" hivatásául.

A történet nem tudott teljes mértékben lehengerelni, de szórakoztató mivolta kétségtelen. Igazából nem kellett volna sok, hogy teljesen a hatása alá kerüljek, csak egy picit jobban élhettek volna a szereplők a képzeletemben, tartogathatott volna egy picivel több borzongás, és sokkal több Vérbe öltözött Annát, a vértől csepegő, bosszúszomjas kísértetet. A könyvön viszont erősen érződik a véres cafatok, és nem túl kedves szellemek ellenére is, hogy ifjúsági regény, ahol felsorakoznak a tipikus amerikai középiskola elmaradhatatlan karakterei. Szerencsére azonban a suli csupán annyira van jelen, hogy összehozza a szereplőket és Cas barátokra, segítőtársakra leljen.

A történet sorain rendkívül gyorsan átrághatjuk magunkat, hiszen nagyon is olvastatja magát, de akkor is rövidnek tartom. Nagyon tetszettek az első fejezetek, nagyon ütős volt Anna meggyilkolásának sztorija, de egyébként kissé azt éreztem, hogy rohanunk. Szerettem volna, ha nagyobb figyelmet fordít a szerző mondjuk egy szellemidőző szeánsznak, több magyarázatot szán a természetfeletti hókuszpókusznak, az erő forrásának. Nem éreztem szükségét egy összecsapást a szörnnyel a múltból, főleg mivel olyan hirtelen jött és hirtelen ért véget, szerintem koncentrálhattunk volna egyedül Annára is. Kicsit megfoghatatlan nekem az a pillanat is, amikor érzések ébredtek a szereplőkben, de ezek már szinte csak szőrszálhasogatások, mert jó kis olvasmány ez. Nekem tetszett, bár azt hittem borzongatóbb lesz, azonban így is üdítően hatott a kísértetes téma, pláne egy srác elbeszélésében.

4 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...