2012. ápr. 3.

M.C. Scott - A római kém

 Róma 1.

Emlékszem még, hogy könyvmolyságom kezdetén, mikor szemezgettem a könyvek sokaságából és különböző műfajokkal szerettem volna ismerkedni, megakadtam a szemem Steven Saylor könyvein. Ókor… Róma… történelem… megjegyeztem magamnak, de csak eltettem későbbre, a sokasodó várólistára. Sajnos ezek a könyvek még mindig ott „porosodnak”, de amint hírül adta az Agave, hogy új szerzővel, új sorozattal rukkol elő a történelmi krimik műfajában, ugyancsak az ókori Róma idejében, úgy gondoltam muszáj lesz nekem is megnéznem magamnak.
Minél könnyebb volt megszerezni, annál nehezebb volt a végére érni. Szegény könyv látta kárát az újabb egyetemi félév első zh-időszakának, mivel ha meggebedtem sem tudtam minden nap elővenni és bizony be kellett érnem a lopott pillantásokkal, néhány oldalnyi élménnyel. Pedig milyen jó volt olvasni. Ahogy reméltem, nem csak a romantikusok, a fantasy történetek és a gyilkolászós krimik tudnak remek élményben részesíteni, hanem a történelmi regények is.

Néró, Róma császárának uralkodása idejére, Kr.u. 64-be utazunk vissza, ahol Sebastos Abdes Pantera, Seneca egyik legjobb kémje kapja meg a feladatot, hogy derítsen fényt egy prófécia hiányzó részleteire, amely megjövendöli Róma leégését. A legfontosabb információ, az időpont azonban hiányzik. Pantera testileg és lelkileg megtörve tért haza Britanniából, de ennek ellenére sem sok választása marad, így minden igyekezete ellenére megkezdi a kutatást, amelyben segítőtársai is akadnak. Egy fiatal fiú, Math, aki tolvaj, prostituált, de leginkább szekérhajtó egyszemélyben. Ajax, egy titkokat őrző kocsihajtó és a férfi szíveket megdobogtató gyógyító szibilla, Hannah. De ők csak a legfontosabbak.

Nem teljesen ilyen történetre számítottam. Szentül hittem, hogy Pantera teljes főszereplésével leszünk tanúi egy kém munkálkodásának, és az információszerzés minden mozzanatát végigkövethetjük. Osonunk majd sötét sikátorokban, vesztegetünk és leginkább Néró előtt hajbókolunk. Tény és való, hogy ezek is mind megtörténtek, de a történet nem csupán erre volt kiélezve. Nem egyedül Pantera, hanem egy maroknyi szereplőgárda alkotta a történet magját, akik múltjukkal és jelenükkel sokkal többet adtak a történethez.
Ha akarnék sem hiszen, hogy tudnék választani, hogy kit kedveltem a legjobban, mert mind rendkívül szerethető karakter. Meg sem tudom számolni hányszor fedeztem fel újra, hogy Math csupán egy tízéves fiúcska, viselkedése és tettei ezt számtalanszor megcáfolták. Pantera megtörése, közelmúltbeli fájdalmas emlékei elszomorítók. Ajax pedig számomra az igazi meglepetések embere volt. Meglepve tapasztaltam, hogy Hannah mennyire megbolygatta a férfiak lelkét, és a sorok között először meglapulva, enyhe utalásokkal indulva bontakozik ki és ágazik szerte a szerelem, amely egyre erősödik és csipetnyi fájdalommal vegyülve ér az első állomás végére.

Nemcsak történelem, nemcsak szerelem, de némi misztikum is színesítette a történéseket. Maga a jóslat és a hiányzó részletekre fényt derítő ceremónia rendkívül tetszett, hangulatosságával magával ragadott.
Amint pedig bekövetkezik az elkerülhetetlen, az események a kétszeresére gyorsulva száguldanak, ahogy Néró száguld majd az égő város felé.

A kiadó egy pörgős és akciódús történetet ígért, amely mellett elmaradhatatlan az árulás, szerelem, önfeláldozás. Rendkívül szerethető karakterek, történelmi hangulat, egy önelégült, szeszélyes császár. Kell ennél több? Igen... a folytatás.

A könyvet köszönöm az Agave kiadónak!

4,5 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...