2012. dec. 30.

Egy élmény volt... 2012

Ezzel a listával nem feltétlenül kategóriagyőzteseket akarok hirdetni, inkább áttekinteni szeretném az év emlékezetes történeteit. Csak abból a 120 könyvből válogattam, amelyekkel idén találkoztam először, tehát az újraolvasások kiestek az év első könyve kivételével.

Az év első könyve
Brent Weeks - Az árnyak útján
Éjangyal trilógia #1

Az árnyak útján volt a tavalyi és az idei év első könyve is. 2011-ben még éppen csak belecsöppentem a történetbe, de azonnal megszerettem, idén januárban pedig újrázást követően a trilógia végére értem. Kedvenc, ennél többet már nem is akarok mondani.


Az év utolsó könyve
Sara Fawkes - Amit csak ő akar
Amit csak ő akar #1

Nagyon úgy tűnik, hogy még a mai nap folyamán be fogom fejezni, ezért merem már itt is feltüntetni. Azt nem mondhatom, hogy egy remek könyvvel zárom az évet, de az értékelések alapján sokkal rosszabbra számítottam, nekem olyan egyszer olvasós kategória, ami a Ötven árnyalat-trilógia hullámát akarja meglovagolni. 


Az év könyve
Jamie McGuire - Gyönyörű sorscsapás

Az elmúlt napokban írtam róla bejegyzést, ott próbáltam érzékeltetni, hogy mennyire magával ragadott. Azért is választottam ezt a könyvet befutónak, mert nem tudtam a létezéséről, nem vártam hónapokat a megjelenésére, hiszen amikor felfigyeltem rá már alig néhány hét volt hátra, így jóformán mint derült égből villámcsapás vett le a lábamról és kifejezetten nem folytatásos sztori, viszont a történet mégis napvilágot lát majd Travis Maddox szemszögéből is.
Az év  legrosszabb könyve
Becca Fitzpatrick - Crescendo
Hush, Hush #2 

Ehhez a könyvhöz még év elején volt szerencsém, és hiába akadt néhány negatív élmény utána is, ezt a katasztrófát akkor sem tudta senki sem felülmúlni, mégpedig azért, mert egyiket sem akartam ennyire falhoz csapni. Akkor úgy éreztem két pontot megér, ma már néha megkérdőjelezem, de inkább nem olvasnám újra, hogy megnézzem melyik lenne a valós. 

További jelöltek voltak még: Marc Levy - Mint a mennyben, Alexandra Adornetto - Lázadó, Claire Loup - Amikor életemben először


Az év young adult fantasy könyve
Spirit Bliss - A múlt árnyai
Démoni érintés #1

Végignézve az idei olvasmányokat rá kellett jönnöm, hogy nagyon kevés young adult könyvet olvastam, és közülük nagyon kevésre mondanám azt, hogy kiemelkedő élményt nyújtottak. A múlt árnyai nagyon várós könyv volt és bőven beváltotta a hozzá fűzött reményeimet, így fantasy keretek között nem volt min gondolkoznom, hogy megajándékozom e eme címmel. A folytatásról a következő évben számolok be, de sajnos A jövő árnyairól nem fogok már olyan jókat írni.  


Az év young adult romantikus könyve
Sarah Dessen - Altatódal

Fentebb már említettem, hogy nem olvastam túl sok ya könyvet az idén, így erre a címre két kötet pályázhatott csupán és Simone Elkeles - A vonzás szabályai c. könyvnél fél ponttal többel jutalmazott Altatódalra esett a választásom. Sarah Dessen kedvenc, szerettem ezt a történetét is.



Az év chick lit könyve
Sophie Kinsella - Csörögj rám!

Nem mondom magam Kinsella rajongónak, oly sok könyvét sem olvastam még, de ez a története rendkívül szórakoztató volt. Szerettem a szereplőket, jókat nevettem és cseppet sem számítottam rá, hogy ennyire jó lesz, így talán megérdemelné az év legnagyobb pozitív csalódása címet is.

 

Az év romantikus könyve
Julie Quinn - Miss Miranda Cheever titkos naplója
Bevelstoke trilógia #1

A győztes egy történelmi romantikus az egyik kedvenc írónőmtől. Mivel nem tettem megkülönböztető szócskát a kategóriában, így gondolatban szoros versenyt futott Susan Wiggs Tóparti történeteivel, amelyek modern kori romantikusok, de ott az egész sorozatot jutalmaznám, így inkább maradtam a Quinn kötetnél, amely bájos, néhol mosolygásra késztető, és a vége nagyon is megható.


Az év romantikus krimije
Julie James - A hamis partner

Ha idén olvastam volna először Karen Rose Érints meg c. könyvét, akkor mindenképpen ő lenne a nyertes. Ezek után gondolkodtam a Számolj tízig c. könyvön, amelyet szintén Karen Rose írt, de A hamis partner főhősei közelebb állnak hozzám, mint Mia és Reed, így inkább megfeledkezem arról, hogy Julie James könyvét elsősorban romantikusnak tartom és csak másodsorban romantikus kriminek, de lényegében mindegy is, mert már azzal bizonyított, hogy az idei megjelenéssel együtt már kétszer is olvastam a könyvet.

Az év paranormális könyve
Ilona Andrews - Mágikus találkozás
Világok peremén #1

Hangulatos, mágikus, varázslatos. Imádtam. Szimpatikus szereplők, ötletes világfelépítés, szerelem, szörnyek, akció. Egy remek sorozat első darabja valahol az urban fantasy és a paranormális romantikus között.



 
Az év erotikus könyve
Larissa Ione - Csábítás
Daemonica #1

Válogathattam volna azok a könyvek közül, amelyek kifejezetten az erotikus könyvek műfajába tartoznak, hiszen kissé megszaporodtam az idén, de ott nem találtam igazán kiemelkedő darabot, így direkt választottam az idén debütáló írónő sorozatindító kötetét, amely ugyan leginkább paranormális romantikus, mégis a démoni világ is erotikától fülledt.


Az év sorozatzáró kötete
Karen Marie Moning - Új nap virrad
Tündérkrónikák #5

A kötetnek határozottan az év legjobb könyvei között a helye. Fantasztikus záródarab volt, majd hatszáz oldal, aminek minden sora élvezet. Kedvenc, ahogy maga a sorozat is kimondhatatlanul nagy kedvenc.



 
Az év borítója
Nalini Singh - Angyali szárnyalás
Angyali vadász antológia

Muszáj volt valahogy megemlítenem ezt a könyvet is, és kapóra jött, hogy gyönyörű borítója van, de számomra a tartalom is kedves. Nem vagyok oda a novellákért, de ebben a könyvben valahogy mindegyik elnyerte a tetszésem, gondolom köze volt ennek ahhoz is, hogy imádom az Angyali vadász sorozatot. Kedvenc minden tekintetben.


Az év szerelmespárja
Winnifred Hathaway & Kev Merripen
Lisa Kleypas - Csábíts el prikadatkor
Hathaways #2

Két évet vártam a könyvre, két évig szövögettem a képzeletemben a szerelmi történetüket, hogy aztán kissé mást kapjak, mint vártam. Viszont így is szenvedélyes és humoros volt, imádtam.


És akiket még muszáj megemlítenem...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...