2012. aug. 21.

Kérdésözön

Már régóta halogatom, hogy válaszoljak az utóbbi hetekben terjedő blogos játék kérdéseire, de ma megteszem az első lépéseket. Szilvamag és Shanara kapják meg a válaszaikat.
 
(Önkényesen módosított) Szabályok:
  • Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
  • A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell

11 dolog rólam:

1. Ha emlékeim nem csalnak, akkor 7 éve vagyok szemüveges.
2. Van egy hörcsögöm. Született nevén Pascal, de én csak Pocoknak hívom. Egy ideig úgy tűnt, hogy csupán „bérli” a ház egy kis szegletét, de én már nem vagyok hajlandó visszaszolgáltatni az eredeti gazdinak (unokaöcsém).
3. Szeretnék úgy 5 kilót hízni, és akkor elégedett lennék a súlyommal, de enni sajnos nem igazán szeretek.
4. Perselyben gyűjtöm a százasokat és kétszázasokat, természetesen egy idő után az összeget könyvre költöm.
5. Az, hogy fázós típus vagyok, nem kifejezés.
6. Szeretem a fagyit, de általában megmaradok a bevált ízeknél: vanília-puncs-kókusz.
7. Néhány éve nagy Naruto fan vagyok, bár nem a legelvakultabbak egyike.
8. Az előző pontból tehát kiderült, hogy a sorozatok mellett animéket nézek a leggyakrabban. Kedvenceim: Vampire Knight, Sekai-ichi Hatsukoi, Hakuouki, Junjou Romantica, Uraboku, Kaichou wa Maid-sama
9. Ha a leendő férjem azt mondaná, hogy "Drágám, hagyd a munkát, eltartalak." egy percig sem gondolkoznék, azonnal igent mondanék.
10. Nincs bennem igazi versenyszellem.
11. Van jogosítványom, de nem vezetek.

1. kérdező: Szilvamag 

1.      Kedvenc sorozatod? (film)

Elég sok sorozatot néztem már eddig, és sok kedvenc is lett, de ha ebben a pillanatban kell mondanom egyet, akkor talán a Dr. Csont (Bones). 

2.      Kedvenc műsorod a rádióban?

Bevallom őszintén nagyon ritkán hallgatok rádiót, és akkor is alig várom, hogy befogják a szájuk a műsorvezetők és jöjjön a zene.

3.      Mennyit költesz havonta könyvekre?

Meg nem tudnám mondani. Van, legalább is volt olyan hónap, amikor egy petákot sem, az utóbbi háromban viszont szerintem simán meg volt vagy 8-10 ezres átlag. Teljesen kiszámíthatatlan.

4.      Mi volt a legutóbbi film, amit a moziban láttál?

Éhezők viadala, nagyon tetszett. 

5.    Mi a reakciód arra, ha valaki az általad egekig magasztalt könyvről negatív kritikát ír?

Hangulatomtól függ, hogy miként reagálok. Ha épp rossz passzban vagyok, akkor akár el is tud szomorítani, hogy másoknak nem tetszett, amit én annyira szerettem, de a legtöbb esetben elolvasom és minden további nélkül lépek tovább, semmiképpen sem veszem védelmembe a könyvet, hiszen tudom, hogy ízlések és pofonok. 

6.      Szoknya vagy nadrág?

Nadrág.

7.  Mi volt eddigi életed legkellemetlenebb szituációja, amit nem szégyellsz másokkal is megosztani?

Ha nem is a legkellemetlenebb, de kissé ciki. Középiskolában mindig volt egy nap, amely vetélkedéssel telt az osztályok között. Egyik feladatként néhány osztálytársammal azt kaptunk, hogy rajzoljunk adott országhoz kapcsolódóan egy több méteres rajzot az udvarra, amely az ország jellegzetességeit ábrázolja. Mi Franciaországot kaptuk és rá akartuk a sarkába varázsolni a francia zászlót, csakhogy hiába stimmeltek a színek, mégis valahogy a csíkozás függőleges helyett vízszintesre sikeredett és inkább tűnt az holland-orosz keveréknek a francia helyett. Persze ez csak órákkal később esett le és hetekig nézhettük a művünket.

8.      Mi szerint választasz olvasmányt, ki és mi az aki befolyásolni szokott ebben?

Megyek a magam feje után, legfőbb befolyásoló tényező a hangulat.

9.   Melyik volt az a könyv, ami annyira rossz volt, hogy azóta sem tudtad elfelejteni?

A rossz élményeken is gyorsam túllépek, de talán az idei évben még mindig érzem a Csitt, csitt második részének a Crescendonak a hülyeségeit. 

10.  Milyen szerepet tölt be az életedben a blogod?

Édes nyűg, egy hobbi, a mindennapjaim része. Jelen pillanatban egy szenvedős időszakot élek át, amely már tart egy ideje. Nehezebben szülöm meg a bejegyzéseket és inkább csak olvasnék, de nem adom fel, mert még mindig szeretettel gondolok a blogolásra.

11.  Ha szereplője lehetnél egy regénynek (lehet mellékszerep is, ami akár később főszereppé is válhat), melyik lenne az?

Nem is oly rég olvastam Susan Wiggs Tóparti történeteit. Nem feltétlenül lépnék be valamely szereplő helyére, csak szeretnék a Bellamy család tagja lenni, és jó lenne visszaugrani az időbe, hogy eltölthessek én is egy egész nyarat Camp Kiogán.

2. kérdező: Shanara

  Mi a kedvenc műfajod és miért?
Egyszerű kérdés. Rendkívül romantikus lelkem van, ez pedig meghatározza a kedvenceket is. Chick lit, történelmi romantika (lehetőleg középkori), pararománc és urban fantasy, na jó elég kielégítőek a young adult könyvek is.
  1. Mi motivált arra, hogy elkezd a blogod vezetését?
Az „én is akarok” érzés. Először az egyetemen egy csoporttársamé mintájára akartam egy személyes blogot, pedig már akkor is tudtam, hogy sok érdekes dologgal nem fogom tudni megtölteni. Amikor elkezdtem írni egy-egy bejegyzést, valahogy mindig könyvek jutottak eszembe, csakhogy az akkori célközönségemről tudtam, hogy nem olvasnak, ezért csináltam egy kifejezetten könyves blogot, az ismeretlen olvasóknak is és a két blog futott néhány hónapig párhuzamosan, majd a személyes megszűnt és azóta töretlenül működik az Olvasni jó!!!!, mára már Francica blogja.
  1. Könyv vagy e-könyv? Esetleg mindkettő?
Amikor igazán belelendültem az olvasásba sokkal több e-bookot olvastam, mint nyomtatott könyvet vettem volna a kezembe, mára viszont teljesen megfordult az arány és évi néhány darabnál nem olvasok több e-bookot, bár nem vagyok ellene sem. Egyszer szeretnék majd e-olvasót, de nehezen szánom rá a pénz, főleg, ha nem is érzem égető szükségét, hogy legyen.
  1. Kedvenc kiadód? Miért? Miben jobbak, mint a többi kiadó?
Az egyik legigényesebbnek, legpontosabbnak, legmegbízhatóbbnak az Agavét tartom, de tőlük viszonylag kevés szerzőt olvasok.
Ha árakban nem is, de szinte minden más tekintetben nagyon olvasóbarátnak tartom az Egmontot, aki tényleg odafigyel az olvasói igényeire, kommunikációban, megjelenésekben nincs rájuk panaszom.
  1. Ha választanod kell, akkor külföldi vagy magyar szerző könyvét veszed először kézbe? A választásod indokold is meg.
Külföldi. Sajnos van egy olyan rigolyám, hogy finnyás vagyok a magyar nevekre, helyszínekre és inkább repülök egy távoli városba a képzeletemben, mint itt ragadjak Magyarországon. És sok esetben érzem azt (na jó ez inkább csak az ulpius esetén van így), hogy mindáron rám akarják tukmálni a magyar szerzők könyveit, ezt pedig nem szeretem.
  1. Utánanézel egy könyvnek mielőtt megvásárolod? Megvárod az első kritikákat vagy rögtön rohansz a boltba és hazamenekülsz a zsákmányoddal?
Attól függ. Jól bejáratott szerzőnél nem vacilálok, egyből vásárolok, ha felkelti az érdeklődésem a könyv. Ha ismeretlen szerzővel szemezek, akkor utánanézek a fogadtatásnak, olvasgatom az értékeléseket, alszok egy-egy kettőt rá, majd döntök. Azonban, ha azon ritka eset áll fenn, hogy valamiért rettentően vonz az ismeretlen, akkor azért néha megesik, hogy nem gondolkozom ennyit, csak megveszem.
  1. Sok minden múlik a fordítókon. Ki a kedvenced? Ki az, akinek feltétel nélkül megbízol a munkájában?
Sose figyelem a fordítót és nem is vagyok finnyás ilyen téren. Ha valami panaszom is akad, az nem akkora, hogy különösebben lerontsa az olvasás élményét. Név szerint is csak nagyon keveset ismerek, kedvencet sem különösebben tudnék mondani.
  1.  Hogy állsz a sorozatokkal? Sorozatot olvasol szívesebben vagy önálló regényt keresel a boltok polcain?
Tudatosan egyiket sem választom, de a legkevésbé sem leszek csalódott, ha egy újabb sorozatba nyúlok bele. Én szeretek sorozatokat olvasni, mára már a kellő türelem is kifejlődött bennem, hogy nyugodtan várjak a folytatásra.
  1. Ha egy könyvből több, egymástól külsőre és árban is eltérő kiadás is megjelenik, akkor ez szokott befolyásolni a vásárlásnál? Mi a döntő tényező Nálad? Az ár, a külalak, a tartósság? Esetleg a praktikusság?
Ritkán futok bele ilyenekbe, bár a Twilight saga esetében az Eclipset már nem vettem meg, túl drága volt, de amint jöttek a zsebkönyvek lecseréltem őket, így volt praktikus ár, borító, méret szempontjából. Alapvetően azt mondanám, hogy az ár a fontosabb a számomra, de ha a borító látványosabb jobban tetszik, és ha megfizethetőnek érzem a különbséget, akkor szerintem arra szavaznék.
  1. Milyen rovatok szerepelnek a blogodon? Csak könyvértékelésekről írsz vagy más tartalmat is kínálsz az olvasóidnak?
Azt lehet mondani, meg maradtam a könyves témánál, és nem nagyon szoktam másfelé kacsingatni. Három rovatot viszek jelenleg, bár az utóbbi hetekben elhanyagoltam ezt is: Sorozat Szombat (sorozat megjelenések), Azt hallottam… (kétheti hírek a könyvvilágból), Drágaságaim (havi szerzeményeim).
  1. Mi a véleményed erről a díjról? Jó dolognak tartod, hogy a kérdések alapján megismerheted a bloggert vagy csak egy újabb őrületnek tartod ezt a díjat?
Bevallom őszintén sokszor hülyeségnek tartom ezeket a díjakat, nem is igen szoktam kitenni őket, de így, hogy kérdésekből jobban megismerhetik a bloggert, kifejezetten tetszik. Persze ehhez kell az is, hogy értelmes kérdéseket kapjunk.

Folyt köv.: következőnek Zsani és Xeroikosz kérdései válaszolom meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...