2010. dec. 2.

Spirit Bliss - Árnyékvilág

Furcsa, de jó érzés volt olvasni egy olyan könyvet, ami magyar író tollából született, első könyves író és mégis már más történetét is olvastam. Nem beszélve arról, hogy kb. már másfél éve olvashattam eme könyvből egy részletet. 

Spirit Bliss-szel, a blogjával és történeteivel nem most találkoztam először. Még vagy ezer évvel ezelőtt, a nagy Twilight láz idején sok helyen olvastam róla és elkezdtem olvasni az első Twilight fanficét. Azóta annak olvasása abbamaradt a 2. kötet felénél, és a Démoni érintést is félretettem későbbre (jobban szeretek egyben olvasni, mint várni a fejezeteket). Na de anno folyamatosan olvashattam a híreket a készülő regényről, a kiadóval megkezdett kapcsolatról. Olvastam akkor egy pici kiragadott részletet az elejéből. És lám most már itt a könyv.

Bár maga a könyv nem olyan számomra, amit bármikor lekapok a polcról, mert annyira az én ízlésem, de határozottan kellemes olvasmánynak tartottam. A szereplők számomra igen valóságosak voltak, és legfőképp szerethetők. 
Kicsit kaptunk mindenből. Kedves szavakat, szégyenlős pillanatokat, finoman tálalt szenvedélyt, egy kis féltékenységet. Voltak titkok, egy kis őrültség. Adam annyira, de annyira szerelmes volt és romantikus lelkemnek jólesett olvasni. Én is szeretnék egy ilyen Adam-et.

A fülszöveg elég hűen visszaadja mire is számíthatunk, ha viszont csak a borító alapján ítélkezünk, akkor meglepetés érhet minket. Ránézek a szép borítóra, és rögtön eszembe jut, hogy biztos ez is egy fantasy történet, mégpedig angyalokról. Hát nem. Egy csepp fantasy sincs benne. 
Valamilyen szinten bele tudom magyarázni miért pont ilyen lett a borító. Lehet Camilla ezt festette meg ama bizonyos festményen? Bár ott az angyal bukott angyal.
Láttam a megszavazható borítókat és így olvasás után, már lehet jobban illene a kapus borító, de ezen biztos sokak szeme megakad. 

Igazából történetről nem nagyon akarok írni, annyira sok mindent nem is tudnék. Két fiatal találkozik, más közegben élnek, mégis megpróbálják együtt. Próbálnak lassan haladni, néha kicsit bizonytalanok, az események meg sodorják őket. A zaklató sokáig csak lappang, ahogy lenni szokott a végére jön egy kis izgalom, az utolsó oldalak pedig írtó édesek. 

Igazából néhány dologba bele tudnék kötni a végén is, de olyan aranyosak volt együtt a kis csapat, hogy nincs szívem. 

Olvasás közben, egyes jeleneteknél eszembe jutott a Több, mint testőr c. film. Bár a történet nem ugyanaz, de tudtam kapcsolni jeleneteket és igazából jólesett ez a párhuzam. Ettől számomra hangulatos lett. 

A szereplők 21 és 23 évesek, de nekem sokkal érettebbnek tűntek, főleg, ha összehasonlítom őket magammal, az én 22 évemmel. Talán ezért tűntek számomra idegennek az utolsó jelenetek. Nem tudom ennyi idősen beleképzelni magam Cam helyzetébe. 

Petert és Julie-t nagyon megkedveltem. Ők is olyan cukik voltak.

Örömmel tapasztaltam, hogy olvasás közben fel sem merült bennem, még kósza gondolatban sem, hogy azonosítsam Adam-et Robert Pattisonnal. Mert ha jól tudom, akkor Spirit Bliss vele képzeli el Adam-et. 
Már szinte Robert ellenes vagyok és szerintem már saját maga is unja a körülötte lévő felhajtást. A kezdeti Twilight szeretet, már átfordult undorba, mert annyi mindent akarnak Twilight címszóval eladni nekünk. 
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy ama apró kis jelenet se tudta elrontani, hogy egy teljesen független sztorinak tekintsem ezt a történetet. Nem befolyásolt a tudat, hogy előtte milyen fanficeket olvastam a szerzőtől. 

Én csak gratulálni tudok, úgy érzem nagyon szépen és igényesen volt megfogalmazva, külön tetszett, hogy mikor a szemszögváltások voltak, néha visszatértünk az időben és a másik oldalt is megismertük. A fejezetek elején lévő kis cikkek, bejegyzések szintén nagyon tetszettek, ötletesnek találtam őket.
Aztán most rátaláltam az adamswanson-net.blogspot.com-ra. Igazából csak mosolyogva gyors körbenéztem és sajnálattal láttam Robot, viszont az ötlet tetszik.

A történet lassú mederben haladt, de sose untatott, mindig volt mit szeretni benne. A szereplőket különösen megkedveltem.

Merész lépés ez az ingyenes elérhetőség, de remélem haszna is lesz belőle annak, akinek eleve járna.
Itt pedig sok mindent megtalálsz.

4,5 pont

3 megjegyzés:

  1. Én a borítót nem is értettem, mert nekem is az jött le abból, hogy angyalos lesz, holott a fülszövegben erről szó se volt.
    Na de rám is vár még, kíváncsi vagyok rá. :o)

    VálaszTörlés
  2. Alig várom, hogy olvassam:) Hát a szárnyakat még én sem értem:D majd kiderül

    VálaszTörlés
  3. Én már értem a borítót :) Szerintem Adam főszerepére utal a Sunriseban, ahol Jeremyt játszotta. ( Dióhéjban: A film/könyv szerint Jeremy egy őrangyal, akinek egy bizonyos okból levágják a szárnyait és a földre taszítják.) Itt elolvashatjátok bővebben: http://adamswanson-net.blogspot.com/2010/09/sunrise.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...